MITÄ TEEMME?

Sisältötyön systematiikka tekee markkinoinnin arjesta sujuvaa

Laadukkaat sisällöt ovat markkinoinnin ja myyntityön ydin. 

Tuotamme myyntisykliänne ja liiketoimintalogiikkaanne ymmärtävän kirjoittajan kanssa asiakkaidenne ostamista tukevat sisällöt ja sisällölliset työkalut. Tarinanne  ei jää verkkosivujen tai yksittäisen myyjän puhelahjojen varaan, vaan brändin lupaus toistuu yhtenäisenä eri kanavissa. Markkinointi on tehokasta, kun yhdellä suunnittelulla ja tuotannolla syntyvät sisällöt eri jakelukanaviin ja niiden linkitys toisiinsa on vaivatonta.

Sisältöjen on syytä helpottaa myyjien ja asiantuntijoiden työtä ja yhdessä tekemistä: mietityn prosessin ansiosta syntyvät niin artikkelit, uutiskirjeet, myynnin lähestymis- ja tapaamismateriaalit kuin sosiaalisen myynnin työkalutkin. 

Fiksu sisältötyön prosessi ulottuu insightin keruusta suunnitteluun, optimoidusta tuotannosta jakeluun ja automaatiotyönkulkuihin asti.

 

Tavoitteenamme on tuottaa vähemmän sisältöjä - mutta joissa on parempi konversio.

Sisältötyön systematiikka... 

  • auttaa rakentamaan fiksuja sisältökokonaisuuksia yksittäisten artikkelien tai dekkien sijaan 
  • varmistaa linjakkaat ja vaikuttavat viestit kanavasta riippumatta 
  • tehostaa työtä ja helpottaa aineistojen hallintaa
  • helpottaa yhteistyötä muun organisaation kanssa. 

Me autamme markkinointia suunnittelemaan ja johtamaan kaupallista sisältötyötä, liiketoiminnan tavoitteista käsin. Sisällöt kestävät aikaa ja käyttöä.  

Näin voimme auttaa rakentamaan sisältömarkkinoinnin systematiikkaa:

Markkinoinnin fiksu, sisältölähtöinen arki tarvitsee tuekseen raamit eli kontekstin eli pääviestit sekä selkeät prosessit. Työ on myös mielekkäämpää, kun työtä pystyy johtamaan järjestelmään rakennettujen työnkulkujen avulla.

 Teemat ja content book

Laadukas sisältötyö vaatii tuekseen kontekstin eli asiayhteyden. 

Etsimme asiakasta kiinnostavan insightin ja luomme sen ympärille sisältöteemat. 

Kokoamme sisältöjen linjan  tarvittaessa content book -työkirjaan, joka sisältää mm.:  

  • taustaa relevanteista trendeistä
  • teemavalinnat
  • hissipuheen 
  • suositukset teemojen sijoittelusta verkkoon
  • aihiot esim. lähestymisviesteistä
  • kohderyhmävalinnat, ellei ideaaliasiakkaita ole jo määritelty

Systemaattinen sisällöntuotannon prosessi 

Sisältötyö on yhteistyötä. Me teemme sisältöjä myynnin käyttöön, kaikkiin asiakkaan ostamisen vaiheisiin ja huolenpitomallien tueksi.

Miten liikkeelle

  • Tutkitaan olemassa oleva sisältö asiakaspolun eri vaiheisiin ja niiden käyttö
  • Tunnistetaan tärkeimmät sisällöt ja jalostetaan niitä eteenpäin.
  • Tuotetaan myynnille lisää välineitä ja syitä soittaa.

Selkeä näkymä ja työnkulut 

Näkyvyyden työhön tarjoava järjestelmä tekee työstä tehokkaampaa. 

Meidän valintamme on Asana, jolla hommaa pyöritetään yksilöriippumattomasti

  • Sisältökalenteri on aina ajan tasalla
  • Sisällöt linkittyvät markkinoinnin projekteihin ja kampanjoihin
  • Sisältöjen päivittäminen ja rikastaminen ei ole muistinvaraista vaan systemaattista
  • Sisältöihin liittyvä työnjako tai ulkoistamisen ohjaus on selkeää
  • Kieliversioiden ja metatiedon hallinta on helppoa

Asana auttaa johtamaan tiimin ja kumppaneiden päivittäistä työtä. 

Riina Jokinen | Kram MarkOps Oy

Kaipaatko tukea sisältölähtöisen myynnin rakentamiseen? Ota yhteyttä, autamme mielellämme!

Riina Jokinen
Puh. 0504698780

Uusimmat oivalluksemme

Tilaa uutiskirjeemme

Oliko tämä sisältö hyödyllinen?
KylläEi