puheenvuorot

Puhetta MarkOpsista!

Kiinnostaako markkinointitiimin parempi arki? Kaipaatko uusia ideoita siihen, miten markkinointia pitäisi kehittää? Entä markkinointitiiminne suunnittelupäivä sisältöä?
Tulemme ilolla ja innolla fasilitoimaan keskustelua markkinointityönne nykyhetken parantamisesta tai tulevaisuudesta.

Bongaa täältä sinulle sopiva tapahtuma tai tallenne, josta vaklata osaamistamme.
Tutustu ja ota yhteyttä!

Markkinointi tarvitsee suoraa puhetta

Tulossa olevat ja menneet puheenvuorot, ne kaikki löydät täältä. 

Me rakastamme tehokasta ja ennen kaikkea vaikuttavaa markkinointia. Mielestämme siinä kohtaavat teknologia, prosessit ja ihminen – tiiviissä ja aidossa yhteistyössä myynnin ja markkinoinnin kesken. Tule mukaan! 

Tutustu ja katso/kuuntele aiemmat puheenvuoromme:

Mistä sinä haluat kuulla lisää?

Iso tai pieni haaste? Me yhdistämme ihmiset, prosessit ja teknologiat kaupallisten tavoitteiden toteuttamiseksi, tehokkuudella jota olet odottanut.

Kram on myyntikollektiivin kumppani

Olisiko teillä hetki aikaa puhua myynnistä? 

Myyntikollektiivin järjestämä ensimmäinen live-tapahtuma Olisiko teillä hetki aikaa puhua myynnistä järjestettiin 11.5.2023.  Tapahtuman lämmin ja välitön tunnelma on saanut valtavasti positiivista palautetta, joista tässä muutama:  

  • Ajankohtaisista asioista keskustelu, avoimuus, hyvä energia ja fiilis tapahtumassa. Kiitos! Näitä lisää!  
  • Mielenkiintoista kuulla myynnin ajankohtaisista asioista. 
  • Aihe tietysti oli kiinnostava ja tuli uutta tietoa. Olisi kiva tulevaisuudessa saada näkökantaa myös pienempien yritysten myyntiin kuin vain, miten tehdään isoissa yrityksissä. 
  • Jatkossa olisi kiinnostavampaa, jos sisältö keskittyisi johonkin myyntiin liittyvään teemaan, nyt sisältö jäi osin hiukan ylätasoiseksi. 

Tapahtuma oli yksi askel kohti myyntityön arvostusta ja sitä, että myyjät saavat tulevaisuudessa työnsä tueksi muutakin kuin läppärin ja puhelimen. 

Palautteissa tuli esille, miten sitten niiden yritysten myyjät, jolla ei ole markkinointikoneistoa takanaan kuuluisi tehdä? Ehdotuksemme on: 

  • Liity myyntikollektiiviin ja hae vertaistukea 
  • Pidä meteliä tarpeesta hyvien välineiden saamiseksi 
  • Laske arvo sille, mitä tapahtuisi, jos olisi pelit ja pensselit suunniteltu, testattu, vakioitu ja vaikka automatisoitukin. Laskelmien kautta se asiakaskin ostaa apua. Ehkä oma esimies myös. 

Myynnin ajankohtaisia aiheita -paneelissa Kramista oli mukana Anni, ja hän keskustelee mielellään myös sinun kanssasi, myynnistä ja markkinoinnistakin. Varaa tästä sopiva aika Annin kalenteriin.

Connected Sales & Marketing -workshop 

Boforin kipparoima Connected Sales & Marketing workshop järjestettiin 25.4.2023 Microsoftilla Keilaniemessä.

Päivän aikana osallistujat saivat työkalupakkeihinsa parhaat vinkit siitä, miten nostaa käytännön tasolla organisaation myynnin ja markkinoinnin yhteispelin uudelle tasolle Dynamics 365 työkalujen avulla. 

Konkretiatykkimme Riinan puheenvuoro kertoi siitä, mitä aihe on arjessa.

Haluatko sinäkin kuulla? Varaa Riinalta aika keskustelulle.

Myynnin ja markkinoinnin yhteiset sisällöt!

Markkinointikollektiivin Aamukahveilla 8.11.2022 pohdimme kenen äänellä ja viestillä asiakkaille tai muille sidosryhmille puhutaan.

Eihän teillä vaan ole erikseen myynnin materiaalit ja markkinoinnin aineistot? Riina haastaa pohtimaan yhden puheen taktiikkaa, josta molemmat, myynti ja markkinointi, tykkää.

Paikallaolijan mukaan esityksessä oli konkreettinen ja selkeä sapluuna. Kahvittelu sai taas kerran hyvän vastaanoton:

  • “Tosi konkreettinen”
  • “Inspiroiva puheenvuoro”
  • “Napakka ja hyvä sisältö. Paljon asiaa.”

“Vain yksi puuttuu: Markkinoinnin tuloksellisuus” 

Riina podcast-vieraili Minna Ruusuvuoren Myyntijohtajan aamukahvilla 23.10.2022. 

Myyntijohtajan aamukahvin 5. kauden #3-jaksossa keskusteltiin monipuolisesti oman itsensä tuntemisesta ja arvostamisesta, myynnin johtamisesta, onnistumisten mittaroinnista ja digitaalisuudesta.

Minna Ruusuvuoren kanssa aamukahvilla keskustelivat Nesteen markkinointijohtaja Mika Hyötyläinen ja Kramin toimari Riina Jokinen tuloksellisesta markkinoinnista – mitä se on ja mistä se syntyy, miten se mahdollistetaan ja miten sitä mitataan?

Koulutus: Markkinoinnin muutosloikka – Rohkeutta B2B-markkinointityön muutokseen

Vuonna 2022 toteutimme yhdessä Markkinointikollektiivin kanssa koulutuksen, jonka tavoitteena oli varmistaa osallistujille parhaat mahdolliset valmiudet toteuttaa muutos omassa tai tiimin markkinointityössä. 

Tämä räätälöitävissä oleva markkinointityön muutoskoulutus sai hyvää palautetta (Lyytin EVS 95):

  • “Erityisen hyvä kouluttaja ja todella antoisa koulutuksen sisältö. Opin paljon uutta. Voin lämpimästi suositella vastaavaa koulutusta kaikille markkinointikollegoille.”
  • “Kokonaisuus oli aika rautainen paketti muutoksesta ylipäätään, vaiheista, viestinnästä, palastelusta, mittaamisesta jne. Vertaistuki kanssamarkkinoijien kanssa todella tärkeätä. Huomaan, että samat asiat rissaavat kaikissa taloissa riippumatta koosta.”
  • “Sain hyviä käytäntöjä ja ohjeita muutoksen hallintaan ja läpivientiin, kuulin ja opin muiden keisseistä. Hyvä kouluttaja!”
  • “Kokonaisuus – loistava kouluttaja, joka laittoi itsensä likoon ja kiitos käytännön järjestelyistä.”

“Markkinoija, jätä asioita tekemättä!”

Riina sai kunnian pohtia Markkinointiradiossa 2.12.2021 Kramin tiimillä tunnistettuja 8 markkinoinnin hukkaa, jotka vievät markkinoinnin tekemisestä tehoja.

Ensin on kuitenkin heittäydyttävä peilin eteen tunnistamaan ja ehkä vähän tunnustamaankin hukkaa. Riina ja Markkinointikollektiivin Liina tekevät jaksossa hukan hävittämislupaukset vuodelle 2022. Mitä sinä lupaat?

Pitääkö markkinoinnin olla tehokasta?

MK Aamukahvilla 30.11.2021 pohdimme prosesseja joista tehokkuus syntyy. Riina avasi organisaatioiden suhdetta tehokkuuteen ja pilkkoi sisältötyötä tehokkuuspalasiin.

Niin paljon oli kerrottavaa, että meinasi ihan keikahtaa yliajalle. Mutta loistava palaute tapahtumasta ja osallistujien kommentit luovat uskoa että ei oltu ihan kahvilla: “Tosi laadukas sisältö, mielellään olisin kuunnellut pidempäänkin! Kiitos :)”

Vastuullisuus B2B-markkinoinnin ja kasvun vauhdittajana

Vastuullisista sanoista vastuullisiksi teoiksi Riina Jokinen pohti Markkinointikollektiivin puheenvuorossaan 22.9.2021, miten vastuullisuus tuodaan teoiksi markkinoinnin keinoin.

Entä jos markkinointitiimi on pieni, eikä käytössä ole isoja budjetteja vastuullisten tekojen toteuttamiseen ja niistä viestimiseen?

Teemaa purettiin operatiivisen tekemisen esimerkkien kautta ja heräteltiin ajatuksia siitä, miten markkinointi itse voi toimia vastuullisesti osana organisaatiota.

Onko markkinointinne reaktiivista vai ennakoivaa?

Riina Jokinen piirsi puheenvuorossaan 2.9.2021 MARKin jäsenille 3 vaiheen roadmapin B2B-markkinoinnin tulevaisuuteen: Siinä markkinointi ja myynti tekevät liiketoiminnan kehitystyötä yhdessä eteenpäin katsoen, eivätkä mielipiteet enää istu äänekkäinä neukkareissa. Polun varrella on intuitiota, maalaisjärkeä ja tekoälyä. Tuo roadmap on mahdollinen meille kaikille.

Tilannekuvan naulaamiseksi Riina esitti myös dataa yli 100 markkinoinnin ammattilaisen ja yritysjohtajan vastauksista markkinoinnin tehokkuudesta ja vaikuttavuudesta.

>> MARKIN JÄSENENÄ NÄET TALLENTEEN TÄÄLTÄ!

MarkOps – Kolme B2B-markkinoinnin tehostamisen peetä: priorisointi, pullonkaulat ja prosessit

Markkinointikollektiivin puheenvuoro 27.4.2021 avaa Kramin tekemää selvitystä markkinoinnin johtamisen käytänteistä sekä MarkOpsin ydinasioita 3 peen logiikalla. Katso videotallenne, ja ota markkinoinnin operaatioiden priorisointi, pullonkaulat ja prosessit haltuun!

Tapahtuma sai erinomaisen vastaanoton ja huikeat palautteet, joilla voisi korvata ruumiinravinnon useaksi päiväksi ja elellä vaan palautteen tuomalla hyvällä pössiksellä.

  • “Hetkittäin nauroin vedet silmissä. Voimaannuttava, kannustava kokonaisuus – en ole yksin! Kiitos tästä!”
  • “Niin tarpeellista, että toivoisin tälle jatkoaamun :)”
  • “…niin paljon asioita, joita voisi kehittää – eikä vain aina valittaa niistä!”

Kiinnostuitko? Sovi puheenvuoro tai valmennus yrityksellenne.

Markkinoinnin tulee kehittää omaa työtään jatkuvasti
Oliko tämä sisältö hyödyllinen?
KylläEi