Puheenvuorot

Puhetta MarkOpsista

Kiinnostaako MarkOps? Kaipaatko uusia ideoita siihen, miten markkinointia pitäisi kehittää? Kaipaako tiimin suunnittelupäivä sisältöä? Tulemme ilolla kertomaan MarkOpsista. Tai voit bongata sinulle sopivan tapahtuman tältä sivulta.

Koulutus: Markkinoinnin muutosloikka – Rohkeutta B2B-markkinointityön muutokseen

Järjestämme syksyllä 2022 yhdessä Markkinointikollektiivin kanssa veloituksettoman koulutuksen, jonka tavoitteena on varmistaa osallistujille parhaat mahdolliset valmiudet toteuttaa muutos omassa tai tiimin markkinointityössä.

Koulutuksen hakuaika on nyt käynnissä, lähetä hakemuksesi viimeistään 21.8.2022. 

Tämä koulutus on erityisesti sinulle, jos

  • olet B2B-markkinointivastuussa tai -tiimissä
  • organisaatiossasi halutaan kehittää markkinointia
  • teillä on juuri alkanut / on alkamassa jokin muutos.

Markinointiradio 58

2.12.2021 “Markkinoija, jätä asioita tekemättä!”

Riina sai kunnian  pohtia Markkinointiradiossa Kramin tiimillä tunnistettuja 8 markkinoinnin hukkaa, jotka vievät markkinoinnin tekemisestä tehoja.
Ensin on kuitenkin heittäydyttävä peilin eteen tunnistamaan ja ehkä vähän tunnustamaankin hukkaa. Riina ja kollektiivin Liina tekevät jaksossa hukan hävittämislupaukset vuodelle 2022. Mitä sinä lupaat?

KUUNTELE PODCAST TÄSTÄ

30.11.2021 Pitääkö markkinoinnin olla tehokasta?

MK Aamukahvilla pohdimme prosesseja joista tehokkuus syntyy. Riina avasi organisaatioiden suhdetta tehokkuuteen ja pilkkoi sisältötyötä tehokkuuspalasiin.

Niin paljon oli kerrottavaa, että meinasi ihan keikahtaa yliajalle. Mutta loistava palaute tapahtumasta ja osallistujien kommentit luovat uskoa että ei oltu ihan kahvilla:
“Tosi laadukas sisältö, mielellään olisin kuunnellut pidempäänkin! Kiitos :)”

KATSO TALLENNE TÄSTÄ

Ajatuksia markkinoinnin prosesseista ja tehokkuudesta: Lue tästä blogista lisää tehokkaasta sisällöntuotannosta, ja säästä markkinointityön hukkaa!

Entä mitä maksaa asiantuntijasisällön tuotanto – tutustu tästä esimerkkilaskelmaan yhden artikkelin sisällöntuotannon ajankäytöstä ja kustannuksista.

22.9.2021 Vastuullisuus B2B-markkinoinnin ja kasvun vauhdittajana

Vastuullisista sanoista vastuullisiksi teoiksi Riina Jokinen pohti puheenvuorossaan, miten vastuullisuus tuodaan teoiksi markkinoinnin keinoin. Entä jos markkinointitiimi on pieni, eikö käytössä ole isoja budjetteja vastuullisten tekojen toteuttamiseen ja niistä viestimiseen? Teemaa purettiin operatiivisen tekemisen esimerkkien kautta ja heräteltiin ajatuksia siitä, miten markkinointi itse voi toimia vastuullisesti osana organisaatiota.

KATSO TALLENNE TÄSTÄ

2.9.2021 Onko markkinointinne reaktiivista vai ennakoivaa?

Riina Jokinen piirsi MARKin jäsenille 3 vaiheen roadmapin B2B-markkinoinnin tulevaisuuteen. Siinä markkinointi ja myynti tekevät liiketoiminnan kehitystyötä yhdessä eteenpäin katsoen, eivätkä mielipiteet enää istu äänekkäinä neukkareissa. Polun varrella on intuitiota, maalaisjärkeä ja tekoälyä. Tuo roadmap on mahdollinen meille kaikille.

Tilannekuvan naulaamiseksi Riina esitti myös dataa yli 100 markkinoinnin ammattilaisen ja yritysjohtajan vastauksista markkinoinnin tehokkuudesta ja vaikuttavuudesta.

MARKIN JÄSENENÄ NÄET TALLENTEEN TÄÄLTÄ!

27.4.2021 MarkOps – Kolme b2b-markkinoinnin tehostamisen peetä: priorisointi, pullonkaulat ja prosessit

Alkuvuoden 2021 Markkinointikollektiivin tallenteiden TOP3:een päässyt puheenvuoro avaa Kramin tekemää selvitystä markkinoinnin johtamisen käytänteistä sekä MarkOpsin ydinasioita 3 peen logiikalla. Tapahtuma sai erinomaisen vastaanoton ja huikeat palautteet, joilla voisi korvata ruumiinravinnon useaksi päiväksi ja elellä vaan palautteen tuomalla hyvällä pössiksellä.

“Hetkittäin nauroin vedet silmissä. Voimaannuttava, kannustava kokonaisuus – en ole yksin! Kiitos tästä!”
“Niin tarpeellista, että toivoisin tälle jatkoaamun :)”
“…niin paljon asioita, joita voisi kehittää – eikä vain aina valittaa niistä!”

KATSO TALLENNE TÄSTÄ

Kiinnostuitko? Sovi puheenvuoro yrityksellenne.

Markkinoinnin tulee kehittää omaa työtään jatkuvasti
Oliko tämä sisältö hyödyllinen?
KylläEi