Mitä teemme?

Myynti ja markkinointi yhdessä

Yhdistämme ihmiset, prosessit ja teknologiat kaupallisten tavoitteiden toteuttamiseksi tehokkuudella, jota olet odottanut.

Ne asiakkaat, jotka halutaan, eikä niitä jotka sattuu tulemaan.

Kun haluat kehittää markkinointia, ja erityisesti myyntiä ja markkinointia yhdessä, on tehtävä muutoksia. Sama jengi, samoissa neukkareissa tekemässä samalla tavalla uusia asioita ei tuo uutta suuntaa. 

Nämä muutosprosessit ovat kivuliaita, kalliita ja väsyttäviä. Siksi haluamme tarjota vaihtoehdon.

  • Kiihdytämme asiakashankintaa lisäämällä aktiviteetteja
  • Kiritämme laatua lisäämällä sisällöt ja näkökulmat myynnin lähestymisiin
  • Kasvatamme asiakassalkkuja huolehtimalla että kukaan asiakas ei putoa

Me yhdistämme ihmiset, prosessit ja teknologiat kaupallisten tavoitteiden toteuttamiseksi. Niin että asioita tapahtuu käytännössä ja tehokkuudella, jota olet odottanut.

Lue lisää:

Kaiken takana on MarkOps - Marketing Operations Management

Markkinoinnin operaatioista vastaavat ammattilaiset työskentelevät usein kapeasti automaation ja kampanjoiden hallinnan parissa. Mutta operaatioita tulisi ajatella laajemmin markkinoinnin prosessin alusta loppuun saakka. 

Kun tuetaan kasvua, on voitava luottaa siihen että sisältötyön systematiikka tukee myyntiä. Ilman sitä on riski, että yrityksen tarina on markkinointikanavien ja yksittäisten myyjien puhelahjojen varassa. 

Toimivaan markkinoinnin ja myynnin prosessiin liittyy paljon dataa, ja tietoa ulkoisista tietolähteistä, joita voi olla fiksua integroida prosesseihin. Mutta eniten tiedosta saadaan irti, kun se muuttuu syiksi soittaa, lähestymisten sisällöiksi ja argumenttipankin palasiksi.

MarkOps luo standardeja markkinoinnin toteutukseen.

Riina Jokinen | Kram MarkOps Oy

Miten luoda standardeja markkinoinnin luovaan kaaokseen, kysyy Kramin perustaja Riina Jokinen.

>> Lue lisää tästä artikkelistamme, mitä on MarkOps B2B-markkinoinnissa. 

Työskentelymme viitekehyksenä on Kramin oma MarkOps-metodi ja siihen kehittämämme työkalut. MarkOps-toimintamallimme on tavoitelähtöinen, myynnin ja markkinoinnin yhteistyötä edistävä, ja markkinoinnin luovaa kaaosta vähentävä sarja parhaita käytäntöjä.

MarkOps-toimintamallista hyötyy koko organisaatio

Kaupallinen johto

  • Markkinoinnin rooli asiakashankinnan ja pidon onnistumisessa on selkeämpi ja mitattavampi. Painotus on vaikutuksissa, ei lopputuotteissa.
  • Markkinoinnin resurssien mitoittaminen ja toiminnan priorisointi on nopeaa ja perusteltua.

Myynti

  • Yhteinen pipeline markkinoinnin kanssa lisää läpinäkyvyyttä. Myynti oppii hyödyntämään markkinoinnin sisältöjä työnsä eri vaiheissa.
  • Markkinoinnin tuki myynnille on konkreettisemmin mitattavissa yhteisin mittarein.
  • Uusien myyjien saaminen kiinni tuloksentekoon on nopeampaa.

Markkinointi

  • Markkinointi kiinnittyy työvälineiden ja prosessien avulla liiketoiminnan tavoitteisiin.
  • Vähäisempi määrä sisältöjä ja työnkulkuja korvaa suuren määrän irrallista tekemistä.
  • Markkinointi siirtyy kaupallisen toiminnan tukijasta kaupallisten tavoitteiden toteuttajaksi.

Teknologia, prosessi ja ihmiset – yhdessä toimien, toisiaan ja liiketoiminnan tavoitteita tukien

Asiantuntijamme, MarkOps-arkkitehtimme auttavat: 

  • Myynnin ja markkinoinnin yhteisten prosessien, toimintatapojen ja työkalujen rakentamisessa
  • Luomaan sisältöjen ja järjestelmien systeemin, jolla tehdään parempia tuloksia yhdessä myynnin kanssa
  • Markkinointityön fokusoinnissa ja tehostamisessa.

MarkOps-arkkitehti kokoaa ihmiset, prosessit ja teknologian mielekkääksi, arkea tukevaksi työmalliksi.

Valitaan suunta ja kohdeyleisö, josta lähdetään louhimaan kauppaa. Toteutetaan yksinkertaiset välineet asiakkaan ostamisen eri vaiheisiin, niin että myynnin ja markkinoinnin on helppoa tehdä samaa asiaa:

  • kohderyhmälistat ja niiden logiikka CRM-työssä
  • lähestymisnäkökulmat ja sisällöt soittoon, tapaamisiin ja välipeliin
  • pelikirjan tarkistus
  • aktiviteettisuunnitelma tai integroitu jatkuva yhteistyö
  • mittarit

Markkinointi asemoituu avullamme täysin kiinni asiakkaiden hankintaan ja pitämiseen.

MarkOps on kasvuhakuisen yrityksen markkinoinnin johtamismalli. Meillä on siis kirjasto valmiita työkaluja myyntiviestintään, sisältöihin, verkkojulkaisemiseen ja vaikkapa CRM-työskentelyyn. Mallit on rakennettu yhdessä ratkaisumyyntiorganisaatioiden kanssa.

Sen avulla me teemme myynnin ja markkinoinnin välineet toistettavasti ja ketterästi. Homma on läpinäkyvää, tehokasta ja vaikuttavaa.

Markkinoinnilla on selkeät prioriteetit, tekeminen on johdonmukaista ja siitä syntyy mahdollisimman vähän hukkaa. 

 

Olemme Kramissa tutkineet vuodesta 2010 alkaen sitä, millaisilla osa-alueilla inhouse-markkinointitiimien työn kehittäminen tuottaa eniten tuloksia.  

MarkOps-metodimme lainaa muun muassa lean-ajattelusta sekä IT-kehittäjien DevOpsista. Taustalla on yhteensä useamman vuosikymmenen työkokemuksemme markkinoinnin arjesta.  

MarkOps ei kuitenkaan ole ketterän markkinoinnin malli eikä pyri vastaamaan kaikkien organisaatioiden tarpeisiin. Parhaita tuloksia MarkOpsilla saadaan aikaan asiantuntijapalveluiden tai ratkaisujen myynnin kyljessä.

Me voimme toimia täysin integroituna osana markkinointianne MarkOpsin avulla tai rakentaa kyvykkyydet teille.

  • Markkinointi on linjakkaampaa: operoidaan kokonaisuuksia eikä yksittäisiä toimenpiteitä 
  • Markkinointi on nopeampaa: projektien aloittaminen, kuljettaminen ja päättäminen on standardoitu 
  • Markkinointi on kestävämpää: sisällöt ja materiaalit tehdään resurssiviisaasti kestämään aikaa ja yhdellä kertaa syntyy useampia lopputuotteita 
  • Markkinointi on toistettavampaa: prosessit ja standardit auttavat toistamaan onnistumiset 
  • Markkinointi läpinäkyvämpää: järjestelmät tekevät työn näkyväksi 
  • Markkinointi on näkemyksellisempää: MarkOpsin ytimessä on yhteinen insight koko kaupallisen organisaation kanssa 
  • Markkinointi on relevantimpaa: rajatulla, yrityksen strategiaan kiinnittyvällä setillä on helpompi vakuuttaa sisäiset yhteistyökumppanit. 

Haluathan kuulla paitsi MarkOpsista, myös asiaa ja suoraa puhetta markkinoinnista?

MarkOps perustuu pitkään kokemukseemme markkinoinnin arjesta

Konkreettinen tekeminen, sen vaikuttavuus ja työystävyytemme ovat se juttu, mistä meidät tunnetaan.

  • Käytännössä usein hienosäädämme asiakkaan jo olemassa olevia prosesseja, sisältöjä, tapaa toimia tai hyödyntää markkinointiteknologioita…
  • Toisinaan ratkomme puuttuvan palasen dilemmaa yhteensovittamalla uutta ja vanhaa…
  • Ja joskus rakennamme yhdessä asiakkaalle kokonaan uuden toimivan systeemin – tai lopulta se rakentuu sellaiseksi – kustannustehokkaasti ja aikaa kestäen.

 

Millaisissa asioissa voimme auttaa sinua ja organisaatiotasi?

Työskentelymme perustana on aina asiakkaan liiketoiminta ja tavoitteet. “One type fits for all” ei ole meidän tapamme toimia. Ytimessä on kaupallisten toimintojen onnistuminen, ja siksi teemme asioita sen eteen…

Anni Hakkarainen | Kram MarkOps Oy

Varaa minulta aika MarkOps-työkalujen ja muutosmallimme esittelyyn!

Anni Hakkarainen 
Puh. 050 931 4148

Tilaa uutiskirjeemme

Oliko tämä sisältö hyödyllinen?
KylläEi