Verkostomalli ja #työystävä

Muotoilemme markkinoinnin ja viestinnän moderniksi systeemiksi verkoston avulla.
Työystävämme varmistaa, että verkoston osaaminen siirtyy omalle työpöydällesi.

Lue lisää

Kun riittävän hyvän suunnitelman kytkee toimiviin prosesseihin, verkostoon ja ymmärrykseen asiakkaista ja markkinoista, ollaan jo matkalla olennaiseen: arvontuottoon organisaatiolle.

Muodosta tilannekuva

Kartoitetaan markkinoinnin ja viestinnän työpöytä: mitä siellä on, mitä pitäisi parantaa, mikä puuttuu kokonaan.

Pohditaan työn tekemisen tapoja, resursseja ja toimenpiteitä.

Tulos: selkeä raportti työpöydän muutoskohteista

Muotoile työpöytä

Poistetaan turha tekeminen, rakennetaan prosessit ja sovitaan ohjausmalli.
Otetaan haltuun data ja markkinaymmärrys. Rakennetaan puuttuvat viestintäkanavat, mittarit ja raportit. Varmistetaan budjetti.

Tulos: tavoitteet, mittarit ja tapa toimia

Rakenna verkosto

Rakennetaan jouheva suunnitelmarunko verkkoon. Rekrytoidaan tarvittavat kumppanit ja perustetaan toimituskunta, joka johtaa sisältötyötä. Varmistetaan sisältöjen markkinoinnin välineet.

Tulos: markkinoinnin ja viestinnän verkosto ja yhteinen näkymä

Tehdään yhdessä

Kun perusta on rakennettu, ryhdytään hommiin yhdessä. Työ on päivittäistä markkinoinnin ja viestinnän perustyötä. Muotoillaan työn tekemistä ja siirretään osaamista. Lasketaan tuloksia rahassa.

Tulos: jaettuja onnistumisia ja oppeja, siirtynyttä osaamista

Kuinka verkostomalli käytännössä toimii?

Uutta toimintatapaa voi testata helpoimmin käytännön projekteissa.

Teemme työtä joko yrityksesi yksittäisen tekijän tai tiimin kanssa. Tunnistamme nykyisen osaamisen ja tarvittavat kompetenssit. Sovimme kanssasi työnjaon ja etsimme verkostosta osaajat täydentämään kokonaisuutta projektissa – ja työystävä tukee projektia määritellyssä roolissa. Helppokäyttöiset sähköiset työvälineet tukevat prosessia tarpeen mukaan.

Työystävä pyrkii tukemaan verkostoitumista myös yrityksesi sisällä. Se voi tarkoittaa vaikkapa dialogin vahvistamista myynnin tai asiantuntijoiden (tuotekehitys, ratkaisut) kanssa – olemme huomanneet, että käytännön projektityö avaa tähän parhaan mahdollisuuden. Mitä lähempänä organisaation muita osia markkinointi toimii, sitä strategisempia ja vaikuttavampia toimenpiteitä on mahdollista tehdä.

Tarvittaessa sparraamme myös johdon siihen, kuinka modernin markkinoinnin tai viestinnän työtä tulisi tukea ja mitata juuri sinun yrityksessäsi.

Ohjaa verkostomallilla omaa työnkuvaasi haluamaasi suuntaan. Tee itse niitä asioita, joita osaat – ja haluat tehdä. Laajenna osaamistasi verkoston ja työystävän tuella. Ja rakenna projekti projektilta markkinoinnista strategisesti tärkeämpää osallistamalla myös organisaatiosi muita tekijöitä verkoston työn ohjaukseen.

Ota yhteyttä, jutellaan lisää

Verkostomme osaa mitä vaan

Toimenpiteet

Markkinoinnin ja viestinnän käytännön työt ja projektinjohto

Asiakaskuuntelu

Asiakaskyselyt ja -mittaukset sekä datan analysointi

Viestien kiteytys

Strateginen sisältöjen rakentaminen; pillar content, content book.

Automaatio

Markkinoinnin automaatio, suunnittelu ja palvelut.

Markkinoinnin ja viestinnän toimenpiteet

projektipäällikkö & verkosto

Jopa 70 prosenttia markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisista tuntee ammatillista yksinäisyyttä vähintään kuukausittain (Kramin selvitys 5/2017). Tämä tarkoittaa, että liian moni joutuu suoriutumaan toimenpiteistä yksin. Me voimme auttaa.

Kramin sydän on markkinointiviestinnän verkosto. Verkostomme kautta onnistuvat kaikki markkinointiviestinnän toimenpiteet, nopeasti ja joustavasti. Etsimme aina tarpeeseen sopivimmat tekijät, tarvittiin sitten näkemyksellistä graafikkoa, vikkelää videotuottajaa, sujuvaa somevelhoa tai syvällistä toimialaosaamista.

Me huolehdimme projektin vetämisestä, aikatauluista ja siitä, että koko tiimi kulkee kohti yhteistä lopputulosta.

Kyllä, haluan oman tiimin ja projektipäällikön!

Asiakaskuuntelu

Asiakaslähtöisyys on nykymarkkinoinnin itsestäänselvä lähtökohta, mutta usein sen perusta on heikoissa kantimissa: data puuttuu. Tai jos dataa – esimerkiksi asiakastyytyväisyyskyselyitä – on kerätty, se on analysoitu puutteellisesti eikä se ole johtanut toimenpiteisiin.

Me hoidamme asiakasdatasi ojennukseen! 

Kiitos, haluan ymmärtää asiakkaitamme paremmin.

Viestien kiteytys – Content book

Brand book on ohjeistus, joka määrittelee mm. logot, fontit ja yrityksen värimaailman. Content book määrittelee yrityksen pääviestit: miten me puhuttelemme asiakkaitamme ja tärkeitä sidosryhmiämme, mikä viesti tavoittaa heidät parhaiten? Millä äänensävyllä me puhumme?

Kun sisältöjen perusta on rakennettu, nettisivujen, esitteiden, kampanjoiden, blogausten ja muiden tekstien tekeminen on huomattavasti yksinkertaisempaa.

Olemme hukassa sisältöjen kanssa - content book kiinnostaa.

Markkinoinnin automaatio

Suunnittelemme ja toteutamme markkinoinnin automaatioprosesseja, verkostostamme löydät asiantuntijat eri teknisiin ympäristöihin. Laajennamme palveluita lähiaikoina, jää kuulolle!

Hep, automaatiosta olisi iloa meillekin!