Verkostomalli ja #työystävä

Muotoilemme markkinoinnin ja viestinnän moderniksi systeemiksi verkoston avulla.
Työystävämme varmistaa, että verkoston osaaminen siirtyy omalle työpöydällesi.

Lue lisää

Kun riittävän hyvän suunnitelman kytkee toimiviin prosesseihin, verkostoon ja ymmärrykseen asiakkaista ja markkinoista, ollaan jo matkalla olennaiseen: arvontuottoon organisaatiolle.

Muodosta tilannekuva

Kartoitetaan markkinoinnin ja viestinnän työpöytä: mitä siellä on, mitä pitäisi parantaa, mikä puuttuu kokonaan.

Pohditaan työn tekemisen tapoja, resursseja ja toimenpiteitä.

Tulos: selkeä raportti työpöydän muutoskohteista

Muotoile työpöytä

Poistetaan turha tekeminen, rakennetaan prosessit ja sovitaan ohjausmalli.
Otetaan haltuun data ja markkinaymmärrys. Rakennetaan puuttuvat viestintäkanavat, mittarit ja raportit. Varmistetaan budjetti.

Tulos: tavoitteet, mittarit ja tapa toimia

Rakenna verkosto

Rakennetaan jouheva suunnitelmarunko verkkoon. Rekrytoidaan tarvittavat kumppanit ja perustetaan toimituskunta, joka johtaa sisältötyötä. Varmistetaan sisältöjen markkinoinnin välineet.

Tulos: markkinoinnin ja viestinnän verkosto ja yhteinen näkymä

Tehdään yhdessä

Kun perusta on rakennettu, ryhdytään hommiin yhdessä. Työ on päivittäistä markkinoinnin ja viestinnän perustyötä. Muotoillaan työn tekemistä ja siirretään osaamista. Lasketaan tuloksia rahassa.

Tulos: jaettuja onnistumisia ja oppeja, siirtynyttä osaamista

Ehkä markkinointi pitäisi miettiä kokonaan uusiksi?

Jos etsitte uutta suuntaa, meillä on teille ratkaisu. Vuoden mittainen ohjelma jonka aikana muotoillaan markkinoinnin ja viestinnän prosessit, työkalut ja toimintatavat kuntoon.
Rakennetaan markkinoinnille identiteetti.

Teemme työtä joko yksittäisen tekijän tai tiimin kanssa. Tunnistamme nykyisen osaamisen ja tarvittavat kompetenssit, tiimille sopivimman yhteistyömallin tai tavan dialogiin myynnin tai vaikkapa asiantuntijaorganisaation kanssa.

Sparraamme johdon siihen, kuinka modernin markkinoinnin tai viestinnän työtä tulisi tukea ja mitata.

Kertokaa lisää!

Palvelumme paloja

Toimenpiteet

Markkinoinnin ja viestinnän toimenpiteet; projektinjohto

Asiakaskuuntelu

Asiakaskyselyt ja -mittaukset sekä datan analysointi

Viestien kiteytys

Strateginen sisältöjen rakentaminen

Help Desk

Yksittäiset toimenpiteet helposti ja nopeasti

Markkinoinnin ja viestinnän toimenpiteet

projektipäällikkö & verkosto

Jopa 70 prosenttia markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisista tuntee ammatillista yksinäisyyttä vähintään kuukausittain (Kramin selvitys 5/2017). Tämä tarkoittaa, että liian moni joutuu suoriutumaan toimenpiteistä yksin. Me voimme auttaa.

Kramin sydän on markkinointiviestinnän verkosto. Verkostomme kautta onnistuvat kaikki markkinointiviestinnän toimenpiteet, nopeasti ja joustavasti. Etsimme aina tarpeeseen sopivimmat tekijät, tarvittiin sitten näkemyksellistä graafikkoa, vikkelää videotuottajaa, sujuvaa somevelhoa tai syvällistä toimialaosaamista.

Me huolehdimme projektin vetämisestä, aikatauluista ja siitä, että koko tiimi kulkee kohti yhteistä lopputulosta.

Kyllä, haluan oman tiimin ja projektipäällikön!

Asiakaskuuntelu

Asiakaslähtöisyys on nykymarkkinoinnin itsestäänselvä lähtökohta, mutta usein sen perusta on heikoissa kantimissa: data puuttuu. Tai jos dataa – esimerkiksi asiakastyytyväisyyskyselyitä – on kerätty, se on analysoitu puutteellisesti eikä se ole johtanut toimenpiteisiin.

Me hoidamme asiakasdatasi ojennukseen! 

Kiitos, haluan ymmärtää asiakkaitamme paremmin.

Viestien kiteytys – Content book

Brand book on ohjeistus, joka määrittelee mm. logot, fontit ja yrityksen värimaailman. Content book määrittelee yrityksen pääviestit: miten me puhuttelemme asiakkaitamme ja tärkeitä sidosryhmiämme, mikä viesti tavoittaa heidät parhaiten? Millä äänensävyllä me puhumme?

Kun sisältöjen perusta on rakennettu, nettisivujen, esitteiden, kampanjoiden, blogausten ja muiden tekstien tekeminen on huomattavasti yksinkertaisempaa.

Olemme hukassa sisältöjen kanssa - content book kiinnostaa.

Help Desk

Työpöytä täynnä sälää? Esitteen taitto, valokuvan käsittely, bannerin suunnittelu – ja se asiakastapahtumakin pitäisi järjestää. Kun tarvitset apukäsiä, help deskimme auttaa. Teemme nopeasti ja varmistamme laadun. Maksat siitä, että joku hoitaa.

Palvelu on asiakkaillemme, joiden aika käytetään ihan muihin juttuihin.

Kyllä, tarvitsen apua!