podcast
MarkOpsista!
Tätä kaikkea on podcast MarkOpsista!
Marketing Operations Management, eli MarkOps-nörttien* ongelmalähtöistä, mutta ratkaisuhakuista keskustelua markkinoinnin organisoinnista.
Vertaistukea ja työterapiaa niille, jotka kokevat yksinäisyyttä tai riittämättömyyttä markkinointiduunissaan ja haluaisivat tehdä vähemmällä enemmän.
Pehmeiden puheiden lisäksi fokus on tosi paljon numeroissa, prosesseissa ja systematiikassa.
Asiaa ja puhetta markkinoinnista – MarkOpsista!
- MarksOpsista podcast CRM myynnin tuska
- MarksOpsista podcast myyjä vai marjanpoimija
- MarksOpsista podcast automaatio on vain tyhjä kuori
- MarksOpsista podcast tiimivalinnat ovat elintärkeä juttu myös markkinoinnissa
- MarkOpsista podcast markkinoinnin muutosloikan ensimmäiset 100 päivää
- MarkOpsista podcast liiketoiminnan muutoksesta markkinoinnin näkökulmasta
- MarkOpsista podcast tunteista markkinoijan työssä
- MarkOpsista podcast markkinoinnin SMART-tavoitteista
*Keitä ne on ne Kramin MarkOps-nörtit:
Krista Saarto on pitkän linjan inhouse-ottelija, jonka supervoima on tehokkuus.
Riina Jokinen on valmentaja, jonka yleisin vaikutus on saada markkinointi-ihmisistä irti enemmän kuin he itse luulevatkaan.
MarkOpsista podcast: CRM Myynnin tuska
CRM-projektit ja käyttö epäonnistuu, sanoo Myyntikollektiivin Teemu Ilola.
Krista tarjoilee tässä jaksossa CRM-peruskaurapuuroa niille, jotka haluavat kanssa-ajatella tapaamisen ympärillä tehtyjä määrityksiä ja perustaa. Siikvenssi ja triggeri ja flow, hei! Ja haastetaan Teemu mukaan ens kerralla.
CRM Myynnin tuska
MarkOpsista podcast: Myyjä vai marjanpoimija?
Syksyn keskusteluissa tulossa syväsukellus myynnin markkinoinnilta saamaan lisäarvoon. Fokuksessa kaikki mitä tapahtuu onnistuneen ykköstapaamisen ympärillä.
Tämänkertaisessa MarkOpsista-podcastjaksossa tosin on vasta aiheesta alkumölyt eli kannattaa ottaa podcast seurantaan jos aihe kiinnostaa.
Myyjä vai marjanpoimija
MarkOpsista podcast: Automaatio on vain tyhjä kuori
Markkinoinnin ja myynnin yhteistyö on monen asian summa. Yhteistyöhalun ja jaettujen tavoitteiden lisäksi kyse on myös yhteisistä taustamuuttujista. Joita ei voi ohittaa.
Tämänkertaisessa MarkOpsista-podcastjaksossa käymme läpi, mitä asioita on hyvä ottaa huomioon, kun ollaan hankkimassa markkinoinnin automaatiota.
Ja kyllä, keskustelu kumpuaa ihan omasta kokemuksesta…
Markkinoinnin automaatio
MarkOpsista podcast: Tiimivalinnat ovat elintärkeä juttu myös markkinoinnissa
Markkinoinnin resurssit ja tiimivalinnat ovat tärkeitä, ja siksi dynamiikan ja linjavetojen arvioiminen kannattaa.
MarkOpsista-podcastin tämän kertaisessa jaksossa käymme läpi kolme erilaista strategiaa markkinoinnin resursointiin ja pohdimme mm. miten nuo valinnat vaikuttavat markkinoinnin ja myynnin yhteistyöhön.
Käsittelemme aihetta arkielämän havaintojemme pohjalta – ja joista mikään ei ole oikein tai väärin.
Markkinoinnin resursoinnin 3 strategiaa
MarkOpsista podcast: Kohti markkinoinnin muutosta 100 päivässä - erään muutosloikan anatomia
On ostamisen muutosta, digitaalista transformaatiota ja monenlaista syytä muuttaa markkinointia. On myös paljon markkinointi-ihmisiä, joiden työ on kokouksia, sähköposteja ja kinaa rooleista, vastuista ja oikeudesta tietoon.
Moni tekee edelleen markkinointiviestintää sitten kun briiffi annetaan. Ja vaikka tehtäisiinkin liiketoiminnan kannalta oikeita asioita oikeaan aikaan, puuttuu silti usein näkemystä tai struktuuri tai mittarit, joita voidaan seurata ja nähdä mitä kannattaa toistaa ja mitä hylätä. Markkinointi ei ikään kuin perustu mihinkään. Ja siksi on tullut aika muuttaa työtä ”inhouse.”
Riina kouluttaa ja sparraa parhaillaan yhteistyössä Markkinointikollektiivin kanssa 12 markkinoinnin ammattilaista käynnistämään ja toteuttamaan oman markkinoinnin muutoshankkeensa ensimmäiset 100 päivää.
Tässä podcastissa pääset mukaan tuolle muutosmatkalle. Käsittelemme 6 jakson aikana asioita, joihin tarttuminen on todennäköisesti välttämätöntä. Niin, ja saat kenties ideoita omaan muutosloikkaasi!
Markkinoija, oletko koskaan pohtinut, voisiko 100 päivää olla hyvä aikaraami markkinointityön muutokselle ja mitä siinä ajassa voisi saada aikaan?
Asemoi ja sanoita, muutostyösi aloita!
Etsi - Hahmota - Erota. Muutos vaatii työtä.
Toistuvien työmuotojen rutiinit rullamaan.
Myynnin materiaalit ja markkinoinnin aineistot?
Muutosloikkaajan kokemus ja selviytymiskeinoja
Otsikko podi6
MarkOpsista podcast: Yrityksen liiketoiminnan muutos on aina myös markkinoinnin muutos
Yritysten on oltava muutosherkkiä pysyäkseen mukana ympäröivän maailman vauhdissa. Ja jotta yritys voi muuttua, markkinoinnin on oltava mukana, ihan keskeisessä roolissa.
MarkOpsista-podcastin transformaatio-sarjamme käsittelee muutosta markkinoinnin näkökulmasta. Millaisia keinoja markkinoinnilla on kiinnittyä yritystason muutokseen?
Käsittelemme aihetta konkreettisten esimerkkien kautta (tapaat Marjukan Spokram Ltd:stä!), näkökulmina tuottavuusloikka, itsepalvelu ja kohdentaminen.
Markkinoija, mietitkö mistä markkinoinnin digitalisaatiossa ja muutoksessa oikein on kyse?
Kohti markkinoinnin muutosmatkaa
Muutoksen fokuksena nykyasiakkaat
Kasvu, muutos ja asiakaskokemus
Kohdista muutos oikeasti oikein
Otsikko podi4
Otsikko podi5
MarkOpsista podcast: Ajatuksia tunteista markkinoijan työssä
Moni markkinoinnin ammattilainen on työssään yksinäinen ja tuohon tunteeseen liittyy paljon liiketoiminnan kannalta oleellisia nyansseja.
Podcastissamme puhumme markkinoinnin työssä kollektiivisesti koettujen tunteiden säätelystä ja pohdimme ylipäätänsä tunteiden roolia työssä ja työelämässä.
Tunteiden rooli työssä
Prosessit ja tunteet
MarkOpsista podcast: Markkinoinnin SMART-tavoitteet
Fiksu markkinoinnin tavoite on SMART, eli tarkka, mitattava, saavutettava, relevantt ja aikaan sidottu. Mutta mitä ne käytännössä tarkoittavat, ja miten ne määritellään?