podcast

MarkOpsista!

Tätä kaikkea on podcast MarkOpsista!

Marketing Operations Management, eli MarkOps-nörttien* ongelmalähtöistä, mutta ratkaisuhakuista keskustelua markkinoinnin organisoinnista.

Vertaistukea ja työterapiaa niille, jotka kokevat yksinäisyyttä tai riittämättömyyttä markkinointiduunissaan ja haluaisivat tehdä vähemmällä enemmän.

Pehmeiden puheiden lisäksi fokus on tosi paljon numeroissa, prosesseissa ja systematiikassa.

Asiaa ja puhetta markkinoinnista – MarkOpsista!

*Keitä ne on ne Kramin MarkOps-nörtit:

Krista Saarto on pitkän linjan inhouse-ottelija, jonka supervoima on tehokkuus.

Riina Jokinen on valmentaja, jonka yleisin vaikutus on saada markkinointi-ihmisistä irti enemmän kuin he itse luulevatkaan.

MarkOpsista podcast: CRM Myynnin tuska

CRM-projektit ja käyttö epäonnistuu, sanoo Myyntikollektiivin Teemu Ilola.

Krista tarjoilee tässä jaksossa CRM-peruskaurapuuroa niille, jotka haluavat kanssa-ajatella tapaamisen ympärillä tehtyjä määrityksiä ja perustaa. Siikvenssi ja triggeri ja flow, hei! Ja haastetaan Teemu mukaan ens kerralla.

CRM Myynnin tuska

MarkOpsista podcast: Myyjä vai marjanpoimija?

Syksyn keskusteluissa tulossa syväsukellus myynnin markkinoinnilta saamaan lisäarvoon. Fokuksessa kaikki mitä tapahtuu onnistuneen ykköstapaamisen ympärillä. 

Tämänkertaisessa MarkOpsista-podcastjaksossa tosin on vasta aiheesta alkumölyt eli kannattaa ottaa podcast seurantaan jos aihe kiinnostaa.

Myyjä vai marjanpoimija

MarkOpsista podcast: Automaatio on vain tyhjä kuori 

Markkinoinnin ja myynnin yhteistyö on monen asian summa. Yhteistyöhalun ja jaettujen tavoitteiden lisäksi kyse on myös yhteisistä taustamuuttujista. Joita ei voi ohittaa.

Tämänkertaisessa MarkOpsista-podcastjaksossa käymme läpi, mitä asioita on hyvä ottaa huomioon, kun ollaan hankkimassa markkinoinnin automaatiota. 

Ja kyllä, keskustelu kumpuaa ihan omasta kokemuksesta… 

Markkinoinnin automaatio

MarkOpsista podcast: Tiimivalinnat ovat elintärkeä juttu myös markkinoinnissa

Markkinoinnin resurssit ja tiimivalinnat ovat tärkeitä, ja siksi dynamiikan ja linjavetojen arvioiminen kannattaa.

MarkOpsista-podcastin tämän kertaisessa jaksossa käymme läpi kolme erilaista strategiaa markkinoinnin resursointiin ja pohdimme mm. miten nuo valinnat vaikuttavat markkinoinnin ja myynnin yhteistyöhön.  

Käsittelemme aihetta arkielämän havaintojemme pohjalta – ja joista mikään ei ole oikein tai väärin.

Markkinoinnin resursoinnin 3 strategiaa

MarkOpsista podcast: Kohti markkinoinnin muutosta 100 päivässä - erään muutosloikan anatomia

On ostamisen muutosta, digitaalista transformaatiota ja monenlaista syytä muuttaa markkinointia. On myös paljon markkinointi-ihmisiä, joiden työ on kokouksia, sähköposteja ja kinaa rooleista, vastuista ja oikeudesta tietoon.

Moni tekee edelleen markkinointiviestintää sitten kun briiffi annetaan. Ja vaikka tehtäisiinkin liiketoiminnan kannalta oikeita asioita oikeaan aikaan, puuttuu silti usein näkemystä tai struktuuri tai mittarit, joita voidaan seurata ja nähdä mitä kannattaa toistaa ja mitä hylätä. Markkinointi ei ikään kuin perustu mihinkään. Ja siksi on tullut aika muuttaa työtä ”inhouse.”

Riina kouluttaa ja sparraa parhaillaan  yhteistyössä Markkinointikollektiivin kanssa 12 markkinoinnin ammattilaista käynnistämään ja toteuttamaan oman markkinoinnin muutoshankkeensa ensimmäiset 100 päivää. 

Tässä podcastissa pääset mukaan tuolle muutosmatkalle. Käsittelemme 6 jakson aikana asioita, joihin tarttuminen on todennäköisesti välttämätöntä. Niin, ja saat kenties ideoita omaan muutosloikkaasi!

Markkinoija, oletko koskaan pohtinut, voisiko 100 päivää olla hyvä aikaraami markkinointityön muutokselle ja mitä siinä ajassa voisi saada aikaan? 

Asemoi ja sanoita, muutostyösi aloita!

Etsi - Hahmota - Erota. Muutos vaatii työtä.

Toistuvien työmuotojen rutiinit rullamaan.

Myynnin materiaalit ja markkinoinnin aineistot?

Muutosloikkaajan kokemus ja selviytymiskeinoja

Otsikko podi6

MarkOpsista podcast: Yrityksen liiketoiminnan muutos on aina myös markkinoinnin muutos

Yritysten on oltava muutosherkkiä pysyäkseen mukana ympäröivän maailman vauhdissa. Ja jotta yritys voi muuttua, markkinoinnin on oltava mukana, ihan keskeisessä roolissa.

MarkOpsista-podcastin transformaatio-sarjamme käsittelee muutosta markkinoinnin näkökulmasta. Millaisia keinoja markkinoinnilla on kiinnittyä yritystason muutokseen? 

Käsittelemme aihetta konkreettisten esimerkkien kautta (tapaat Marjukan Spokram Ltd:stä!), näkökulmina tuottavuusloikka, itsepalvelu ja kohdentaminen.

Markkinoija, mietitkö mistä markkinoinnin digitalisaatiossa ja muutoksessa oikein on kyse? 

Kohti markkinoinnin muutosmatkaa

Muutoksen fokuksena nykyasiakkaat

Kasvu, muutos ja asiakaskokemus

Kohdista muutos oikeasti oikein

Otsikko podi4

Otsikko podi5

MarkOpsista podcast: Ajatuksia tunteista markkinoijan työssä

Moni markkinoinnin ammattilainen on työssään yksinäinen ja tuohon tunteeseen liittyy paljon liiketoiminnan kannalta oleellisia nyansseja.

Podcastissamme puhumme markkinoinnin työssä kollektiivisesti koettujen tunteiden säätelystä ja pohdimme ylipäätänsä tunteiden roolia työssä ja työelämässä. 

Tunteiden rooli työssä

Prosessit ja tunteet

MarkOpsista podcast: Markkinoinnin SMART-tavoitteet

Fiksu markkinoinnin tavoite on SMART, eli tarkka, mitattava, saavutettava, relevantt ja aikaan sidottu. Mutta mitä ne käytännössä tarkoittavat, ja miten ne määritellään? 

Kohti tavoitejohdettua markkinointia

Markkinoinnin tarkat tavoitteet

Mitattavat tavoitteet markkinoinnissa

Markkinoinnin tavoitteiden saavutettavuus

Relevantti markkinoinnin tavoite

Aikaan sidottu markkinoinnin tavoite

Tilaa uutiskirjeemme

Oliko tämä sisältö hyödyllinen?
KylläEi