podcast

MarkOpsista!

Tätä kaikkea on podcast MarkOpsista!

Marketing Operations Management, eli MarkOps-nörttien* ongelmalähtöinen, mutta ratkaisuhakuinen keskustelu markkinoinnin organisoinnista.

Vertaistukea ja työterapiaa niille, jotka kokevat yksinäisyyttä tai riittämättömyyttä markkinointiduunissaan ja haluaisivat tehdä vähemmällä enemmän.

Pehmeiden puheiden lisäksi fokus on tosi paljon numeroissa, prosesseissa ja systematiikassa.

Asiaa ja puhetta markkinoinnista – MarkOpsista!

*Keitä ne on ne nörtit:

Krista Saarto Kram MarkOps

Krista Saarto on pitkän linjan inhouse-ottelija, jonka supervoima on tehokkuus.

Riina Jokinen on valmentaja, jonka yleisin vaikutus on saada markkinointi-ihmisistä irti enemmän kuin he itse luulevatkaan.

MarkOpsista podcast: Kohti markkinoinnin muutosta 100 päivässä - erään muutosloikan anatomia

On ostamisen muutosta, digitaalista transformaatiota ja monenlaista syytä muuttaa markkinointia. On myös paljon markkinointi-ihmisiä, joiden työ on kokouksia, sähköposteja ja kinaa rooleista, vastuista ja oikeudesta tietoon.

Moni tekee edelleen markkinointiviestintää sitten kun briiffi annetaan. Ja vaikka tehtäisiinkin liiketoiminnan kannalta oikeita asioita oikeaan aikaan, puuttuu silti usein näkemystä tai struktuuri tai mittarit, joita voidaan seurata ja nähdä mitä kannattaa toistaa ja mitä hylätä. Markkinointi ei ikään kuin perustu mihinkään. Ja siksi on tullut aika muuttaa työtä ”inhouse.”

Riina kouluttaa ja sparraa parhaillaan  yhteistyössä Markkinointikollektiivin kanssa 12 markkinoinnin ammattilaista käynnistämään ja toteuttamaan oman markkinoinnin muutoshankkeensa ensimmäiset 100 päivää. Tässä podcastissa pääset mukaan tuolle muutosmatkalle. Käsittelemme 6 jakson aikana asioita, joihin tarttuminen on todennäköisesti välttämätöntä. Niin, ja saat kenties ideoita omaan muutosloikkaasi!

Markkinoija, oletko koskaan pohtinut, voisiko 100 päivää olla hyvä aikaraami markkinointityön muutokselle ja mitä siinä ajassa voisi saada aikaan? 

Asemoi ja sanoita, muutostyösi aloita!

Podi2

Podi3

Podi4

Otsikko podi5

Otsikko podi6

MarkOpsista podcast: Yrityksen liiketoiminnan muutos on aina myös markkinoinnin muutos

Yritysten on oltava muutosherkkiä pysyäkseen mukana ympäröivän maailman vauhdissa. Ja jotta yritys voi muuttua, markkinoinnin on oltava mukana, ihan keskeisessä roolissa.

MarkOpsista-podcastin transformaatio-sarjamme käsittelee muutosta markkinoinnin näkökulmasta. Millaisia keinoja markkinoinnilla on kiinnittyä yritystason muutokseen? 

Käsittelemme aihetta konkreettisten esimerkkien kautta (tapaat Marjukan Spokram Ltd:stä!), näkökulmina tuottavuusloikka, itsepalvelu ja kohdentaminen.

Markkinoija, mietitkö mistä markkinoinnin digitalisaatiossa ja muutoksessa oikein on kyse? 

Kohti markkinoinnin muutosmatkaa

Muutoksen fokuksena nykyasiakkaat

Kasvu, muutos ja asiakaskokemus

Kohdista muutos oikeasti oikein

Otsikko podi4

Otsikko podi5

MarkOpsista podcast: Ajatuksia tunteista markkinoijan työssä

Moni markkinoinnin ammattilainen on työssään yksinäinen ja tuohon tunteeseen liittyy paljon liiketoiminnan kannalta oleellisia nyansseja.

Podcastissamme puhumme markkinoinnin työssä kollektiivisesti koettujen tunteiden säätelystä ja pohdimme ylipäätänsä tunteiden roolia työssä ja työelämässä. 

Tunteiden rooli työssä

Prosessit ja tunteet

MarkOpsista podcast: Markkinoinnin SMART-tavoitteet

Fiksu markkinoinnin tavoite on SMART, eli tarkka, mitattava, saavutettava, relevantt ja aikaan sidottu. Mutta mitä ne käytännössä tarkoittavat, ja miten ne määritellään? 

Kohti tavoitejohdettua markkinointia

Markkinoinnin tarkat tavoitteet

Mitattavat tavoitteet markkinoinnissa

Markkinoinnin tavoitteiden saavutettavuus

Relevantti markkinoinnin tavoite

Aikaan sidottu markkinoinnin tavoite

Tilaa uutiskirjeemme

Oliko tämä sisältö hyödyllinen?
KylläEi