podcast
MarkOpsista!

Tätä kaikkea on podcast MarkOpsista!
Marketing Operations Management, eli MarkOps-nörttien* ongelmalähtöinen, mutta ratkaisuhakuinen keskustelu markkinoinnin organisoinnista.
Vertaistukea ja työterapiaa niille, jotka kokevat yksinäisyyttä tai riittämättömyyttä markkinointiduunissaan ja haluaisivat tehdä vähemmällä enemmän.
Pehmeiden puheiden lisäksi fokus on tosi paljon numeroissa, prosesseissa ja systematiikassa.
Asiaa ja puhetta markkinoinnista – MarkOpsista!
- MarkOpsista podcast liiketoiminnan muutoksesta markkinoinnin näkökulmasta
- MarkOpsista podcast tunteista markkinoijan työssä
- MarkOpsista podcast markkinoinnin SMART-tavoitteista
*Keitä ne on ne nörtit:

Krista Saarto on pitkän linjan inhouse-ottelija, jonka supervoima on tehokkuus.

Riina Jokinen on valmentaja, jonka yleisin vaikutus on saada markkinointi-ihmisistä irti enemmän kuin he itse luulevatkaan.
Yrityksen liiketoiminnan muutos on aina myös markkinoinnin muutos
Yritysten on oltava muutosherkkiä pysyäkseen mukana ympäröivän maailman vauhdissa. Ja jotta yritys voi muuttua, markkinoinnin on oltava mukana, ihan keskeisessä roolissa.
MarkOpsista-podcastin transformaatio-sarjamme käsittelee muutosta markkinoinnin näkökulmasta. Millaisia keinoja markkinoinnilla on kiinnittyä yritystason muutokseen?
Käsittelemme aihetta konkreettisten esimerkkien kautta (tapaat Marjukan Spokram Ltd:stä!), näkökulmina tuottavuusloikka, itsepalvelu ja kohdentaminen.

Markkinoija, mietitkö mistä markkinoinnin digitalisaatiossa ja muutoksessa oikein on kyse?
Kohti markkinoinnin muutosmatkaa
Muutoksen fokuksena nykyasiakkaat
Kasvu, muutos ja asiakaskokemus

Otsikko podi3

Otsikko podi4

Otsikko podi5
Ajatuksia tunteista markkinoijan työssä
Moni markkinoinnin ammattilainen on työssään yksinäinen ja tuohon tunteeseen liittyy paljon liiketoiminnan kannalta oleellisia nyansseja.
Podcastissamme puhumme markkinoinnin työssä kollektiivisesti koettujen tunteiden säätelystä ja pohdimme ylipäätänsä tunteiden roolia työssä ja työelämässä.
Tunteiden rooli työssä
Prosessit ja tunteet
Markkinoinnin SMART-tavoitteet
Fiksu markkinoinnin tavoite on SMART, eli tarkka, mitattava, saavutettava, relevantt ja aikaan sidottu. Mutta mitä ne käytännössä tarkoittavat, ja miten ne määritellään?
Kohti tavoitejohdettua markkinointia
Markkinoinnin tarkat tavoitteet
Mitattavat tavoitteet markkinoinnissa
Tavoitteiden saavutettavuus
Relevantti markkinoinnin tavoite
Aikaan sidottu markkinoinnin tavoite
Tilaa uutiskirjeemme
