podcast
MarkOpsista!

Tätä kaikkea on podcast MarkOpsista!
Marketing Operations Management, eli MarkOps-nörttien* ongelmalähtöistä, mutta ratkaisuhakuista keskustelua markkinoinnin organisoinnista.
Vertaistukea ja työterapiaa niille, jotka kokevat yksinäisyyttä tai riittämättömyyttä markkinointiduunissaan ja haluaisivat tehdä vähemmällä enemmän.
Pehmeiden puheiden lisäksi fokus on tosi paljon numeroissa, prosesseissa ja systematiikassa.
Asiaa ja puhetta markkinoinnista – MarkOpsista!
*Keitä ne on ne Kramin MarkOps-nörtit:

Krista Saarto on pitkän linjan inhouse-ottelija, jonka supervoima on tehokkuus.
Riina Jokinen on valmentaja, jonka yleisin vaikutus on saada markkinointi-ihmisistä irti enemmän kuin he itse luulevatkaan.
MarkOpsista podcast: Kohti markkinoinnin muutosta 100 päivässä - erään muutosloikan anatomia
On ostamisen muutosta, digitaalista transformaatiota ja monenlaista syytä muuttaa markkinointia. On myös paljon markkinointi-ihmisiä, joiden työ on kokouksia, sähköposteja ja kinaa rooleista, vastuista ja oikeudesta tietoon.
Moni tekee edelleen markkinointiviestintää sitten kun briiffi annetaan. Ja vaikka tehtäisiinkin liiketoiminnan kannalta oikeita asioita oikeaan aikaan, puuttuu silti usein näkemystä tai struktuuri tai mittarit, joita voidaan seurata ja nähdä mitä kannattaa toistaa ja mitä hylätä. Markkinointi ei ikään kuin perustu mihinkään. Ja siksi on tullut aika muuttaa työtä ”inhouse.”
Riina kouluttaa ja sparraa parhaillaan yhteistyössä Markkinointikollektiivin kanssa 12 markkinoinnin ammattilaista käynnistämään ja toteuttamaan oman markkinoinnin muutoshankkeensa ensimmäiset 100 päivää.
Tässä podcastissa pääset mukaan tuolle muutosmatkalle. Käsittelemme 6 jakson aikana asioita, joihin tarttuminen on todennäköisesti välttämätöntä. Niin, ja saat kenties ideoita omaan muutosloikkaasi!

Markkinoija, oletko koskaan pohtinut, voisiko 100 päivää olla hyvä aikaraami markkinointityön muutokselle ja mitä siinä ajassa voisi saada aikaan?
Asemoi ja sanoita, muutostyösi aloita!
Etsi - Hahmota - Erota. Muutos vaatii työtä.
Toistuvien työmuotojen rutiinit rullamaan.
Myynnin materiaalit ja markkinoinnin aineistot?
Muutosloikkaajan kokemus ja selviytymiskeinoja

Otsikko podi6
MarkOpsista podcast: Yrityksen liiketoiminnan muutos on aina myös markkinoinnin muutos
Yritysten on oltava muutosherkkiä pysyäkseen mukana ympäröivän maailman vauhdissa. Ja jotta yritys voi muuttua, markkinoinnin on oltava mukana, ihan keskeisessä roolissa.
MarkOpsista-podcastin transformaatio-sarjamme käsittelee muutosta markkinoinnin näkökulmasta. Millaisia keinoja markkinoinnilla on kiinnittyä yritystason muutokseen?
Käsittelemme aihetta konkreettisten esimerkkien kautta (tapaat Marjukan Spokram Ltd:stä!), näkökulmina tuottavuusloikka, itsepalvelu ja kohdentaminen.

Markkinoija, mietitkö mistä markkinoinnin digitalisaatiossa ja muutoksessa oikein on kyse?
Kohti markkinoinnin muutosmatkaa
Muutoksen fokuksena nykyasiakkaat
Kasvu, muutos ja asiakaskokemus
Kohdista muutos oikeasti oikein

Otsikko podi4

Otsikko podi5
MarkOpsista podcast: Ajatuksia tunteista markkinoijan työssä
Moni markkinoinnin ammattilainen on työssään yksinäinen ja tuohon tunteeseen liittyy paljon liiketoiminnan kannalta oleellisia nyansseja.
Podcastissamme puhumme markkinoinnin työssä kollektiivisesti koettujen tunteiden säätelystä ja pohdimme ylipäätänsä tunteiden roolia työssä ja työelämässä.
Tunteiden rooli työssä
Prosessit ja tunteet
MarkOpsista podcast: Markkinoinnin SMART-tavoitteet
Fiksu markkinoinnin tavoite on SMART, eli tarkka, mitattava, saavutettava, relevantt ja aikaan sidottu. Mutta mitä ne käytännössä tarkoittavat, ja miten ne määritellään?
Kohti tavoitejohdettua markkinointia
Markkinoinnin tarkat tavoitteet
Mitattavat tavoitteet markkinoinnissa
Markkinoinnin tavoitteiden saavutettavuus
Relevantti markkinoinnin tavoite
Aikaan sidottu markkinoinnin tavoite
Tilaa uutiskirjeemme
