Avainprosessien rakentaminen

Edellytys hyvälle markkinointiarjelle ovat prosessit

Gartnerin mukaan 76 % yrityksistä ei pysty maksimoimaan markkinoinnin lopputulosten vaikuttavuutta niin, että tekeminen olisi myös tehokasta. Moni markkinointiorganisaatio tavoittelee ketterää ja tehokasta toimintamallia, mutta käytössä olevat työkalut ja tavat tehdä työtä eivät tue sitä.

Tehokkaan ja vaikuttavan markkinoinnin työarjen ratkaisee aika, ja sitä on harvoin tarjolla lisää. Jotta aika ei kuluisi hukkaan, vaan sitä käytettäisiin fiksusti tavoitteiden mukaiseen tekemiseen, on tuottoisinta tarttua rutiineihin. Ilman niitä tehdään irrallisia harjoitteita ilman toistettavuutta.

Me olemme markkinoinnin prosessien ja työtapojen, eli way of workingin asiantuntija. Erityisesti osaamme auttaa silloin, kun markkinointiin kytkeytyy sidosryhmiä, kuten myynti, tuotekehitys tai liuta kumppaneita.

Markkinointityön pullonkaulat syövät tehokkuutta ja vaikuttavuutta

Autamme rakentamaan markkinoinnin avainprosesseja, eli joukkoa sellaisia rutiineja, joiden avulla työn hukka vähenee ja mielekkyys paranee.

Hukkaa syntyy vaikkapa työvaiheiden välisistä siirroista, loputtomista Teams-keskusteluista tai tiedon etsimisestä, työn etenemisen varmistamisesta tai alunperin epäselvistä toimeksiannoista.

Template-kirjastomme ja Asanan avulla avainprosessien vaiheet ja niissä syntyvät pullonkaulat tehdään näkyviksi, hallittaviksi ja yhteistyölle alttiiksi. Prosessien eri vaiheisiin tuodaan parhaita käytäntöjä ja automaatiota työn tekemisen tueksi.

Tavoite on, että työ on läpinäkyvää ja helposti johdettavaa. Parhaimmillaan voidaan ennakoida työvaiheita, parantaa läpimenoaikoja ja luoda linkki toimenpiteistä tavoitteisiin.

Prosessit tulevat osaksi arkea, kun tukena on tekemistä ohjaava järjestelmä. Käyttöönotto on kuitenkin huolella harkittava asia, etenkin jos organisaatiossa on jo liuta erilaisia projektien ja taskien johtamiseen ja tiedonhallintaan tarkoitettuja järjestelmiä. Autamme harkinnassa mielellämme!

Markkinoinnilta puuttuu toimivat prosessit
Kramin selvitys 2021

Asanan käyttöönotto markkinoinnin prosessien alustaksi

  • KickOff:
    – Minkä prosessin työnkulut halutaan digitalisoida?
    – Miten prosesseista syntyvät projektit johdetaan?
    – Miten nyt toimimme, mikä toimii, missä on pullonkauloja?
    – Millaisia näkymiä työhön halutaan?
    – Halutaanko seurata työkuormaa tai työn kustannuksia?
  • Suunnittelu ja työtapojen mallintaminen + tekemällä oppiminen
    Rakennetaan ja opitaan työpalavereissa pienryhmässä (2-4) tai yksilöiden kanssa (1to1)
  • Lisäkoulutus
    Koulutetaan pääkäyttäjät tarpeen mukaan erikseen

Lisätietoa palvelun toteutuksesta

  • Me olemme nopeita, mutta teidän aikataulunne ja sitoutumisenne määrittelee kuinka kauan käyttöönottoon kuluu aikaa
  • Työskentelymme tähtää siihen, että saatte eväät rakentaa prosesseja eteenpäin itsenäisesti
  • Projekteissamme käytetään apuna Kramin työkalukirjastoa, mutta yrityksen omat laatujohtamisen tai muut työohjeet huomioidaan
  • Prosessit mallinnetaan Asanaan. Varmistetaan yhdessä ennen projektin aloittamista, että järjestelmän suhteen on kaikki valmiina.

Epäröitkö? Onko prosessien uudistaminen relevanttia teille?

Riina Jokinen
Puh. 0504698780

Tilaa uutiskirjeemme

Oliko tämä sisältö hyödyllinen?
KylläEi