Mitä teemme?

Markkinointi CRM:ää ja automaatiota hyödyntäen

Yrityksen digimuutos on aina markkinointiloikan paikka. Järjestelmiä voi olla käytössä useampia kuin sormilla pystyy laskemaan – mutta pelaavatko ne yhteen? Entä miten ne palvelevat markkinointia, myyntiä ja ennen kaikkea asiakastanne?

Esimerkiksi myynnin perustyökalu, CRM, on monelle markkinointitiimille kipupiste. Markkinointi voisi auttaa huikean paljon myyntiä luomalla relevantit liidiflowt ja viestipohjat myynnin työkaluiksi, automatisoida verkkosisältöihin linkittyvän viestinnän asiakkaan polun kaikkiin vaiheisiin. Tai vähentää asiakaspalvelutyötä lisäämällä palveluviestintää ja itsepalvelua… Näitä ei päästä tekemään, jos myynnin ja markkinoinnin yhteinen näkemys ja yhteiset CRM- ja/tai automaatiotyökalut puuttuvat.

Teknologian ja työkalujen käyttöönotto ei vielä yksin riitä, sillä  CRM:n ja markkinoinnin automaation hyödyistä pääsee  nauttimaan vasta, kun on onnistunut muuttamaan toimintaa.  

Anna meidän auttaa CRM- ja automaatiohankkeissasi

Me yhdistämme käytännön työkokemuksen markkinoinnin arjesta, markkinoinnin prosessiosaamisen ja pääkäyttäjätason teknologiaymmärryksen* muutoksenne tueksi. Lisäksi meillä on vuosikymmenten kokemus ratkaisumyynnistä.

*meillä on kyky palvella Salesforce/Pardot/Marketing Cloud-, HubSpot-, ja Microsoft Dynamics -asiakkaita

Lue lisää palveluistamme

Esimerkiksi näin voimme auttaa sinua ja tiimiäsi ottamaan CRM- ja automaatiosoftat tehokkaammin markkinointityön tueksi:

CRM:n ja markkinointiautomaation käyttöönotto

CRM:n ja markkinoinnin automaatiojärjestelmän käyttöönotto on lähes aina iso muutosprojekti, mutta: Mitä nopeammin päästään kiinni käytäntöön, ja kytkemään järjestelmiä kiinni asiakkaiden ostamiseen, sen parempi. 

Emme ole tekninen implementointikumppani, vaan se puuttuva palanen: Teknologiatulkki, joka ymmärtää miten työtä tulisi tehdä myynnissä ja markkinoinnissa CRM- ja automaatiojärjestelmien tuella.

Asiantuntijamme, MarkOps-arkkitehtimme auttaa rakentamaan teille sopivan ja toimivan toimintamallin myynnin ja markkinoinnin prosessit ja valittu teknologia huomioiden, yhdessä teknologiakumppanisi kanssa.

  • MarkOps-arkkitehtimme auttavat konkretisoimaan, millaisina palasina CRM:n ja markkinoinnin automaation käyttöönotossa kannattaa edetä tai peruuttaa, mitä taustamuuttujia on pakko määritellä ja mitä kannattaa tehdä missä järjestyksessä. 
  • MarkOps-arkkitehtimme ovat olleet liiketoimintavastuullisina omistajina CRM- ja markkinoinnin automaatioratkaisuissa kompleksisissakin ympäristöissä.
  • MarkOps-arkkitehtimme avulla löydät markkinoinnin operatiivista työtä sujuvoittavat mallit ja tavat hyödyntää myynnin ja markkinoinnin teknologiaa. Ne on happotestattu monikansallisissa myyntiorganisaatioissa ja ne perustuvat parhaimmillaan one data -ajatteluun. 

Meiltä saat apua:

  • markkinoinnin prosessien ja arkkitehtuurin hahmottamisessa, ja löytämään niiden kiinnekohdat myyntiin 
  • tarvittavien CRM-taustatietojen määrittämisessä
  • segmentointi- ja listakäytänteiden määrittämisessä
  • integraatioiden käyttötavat (esim. asiakastiedon rikastaminen) määrittämisessä
  • automatisoimaan toistuvia CRM-rutiineja (ml. GDPR-käytänteet)
  • automaation hyödyntämiseen myyjien
    päivittäisessä asiakastyöskentelyssä
  • markkinointiautomaation käynnistämiseen ja hyödyntämiseen sisältömarkkinoinnissa ja asiakasviestinnässä
  • verkkopalvelun asiakaspolkujen ja liidiflown hallintaan
  • uutiskirjelogiikan hallintaan ja uutiskirjeiden operointiin
  • CRM- ja automaatioprojektien johtamiseen
  • teknisen kumppanin johtamiseen
  • valmentamaan myyntiä hyödyntämään CRM:ää päivittäisessä asiakastyössään
  • minimoimaan työn hukkaa ja väärinymmärryksiä.

CRM ja automaatio asiakashankinnan avuksi

Uusasiakashankinnan tehostaminen on yksi yleisimmistä markkinoinnin ja myynnin yhteistyön kompastuskivistä ja siihen halutaan löytää nopeita ratkaisuja markkinoinnin automaatiosta. 

Autamme arvioimaan mitä kannattaa tehdä. Ja lopulta siinä, että datan avulla päästäisiin tarttumaan oikeisiin ongelmiin: kenelle myydään, mitä, millaisella prosessilla ja miten työ kannattaa jakaa.

Tuomme automaation rinnalle myös kestävästi tuotetut ja käytettävät sisällöt.

Käytännössä toteutamme yhdessä kanssanne markkinoinnin automaatioflowt ja sellaisen uusien asiakkaiden hankinnan prosessin, jossa on:

  • keskeisenä periaatteena ”one data”
  • huomioitu parhaat kohderyhmä- ja GDPR-käytännöt
  • rakennettu fiksut sisällöt eri konversiopisteisiin
  • huomioitu analogisen myynnin tarpeet asiakkaan ostopolun eri vaiheissa
  • mietitty, miten prosessista kertyy tietoa ja kuinka sitä hyödynnetään
  • mietitty mittaustapoja, esim. hävittyjen kauppojen arviointia.

Automatisoi kampanjat ja tapahtumat osaksi asiakasviestintää

Erilaisten B2B-kampanjoiden, kuten tapahtuman lonkerot ulottuvat laajalle. Parhaimmillaan ne ovat osa sisältökokonaisuutta, jolla on iso vaikutus muun muassa asiakkaiden sitouttamiseen ja uusien asiakkaiden hankintaan.

Tuomme sisältömarkkinointiin ja tapahtumien hallintaan järkeä hyödyntämällä käytössänne olevan automaatiotyökalun parhaita käytäntöjä.

Käytännössä toteutamme markkinoinnin automaatiolla sellaisen sisältölähtöisen kampanjan tai tapahtumahallinnan prosessin, jossa on huomioitu

  • kohderyhmäkäytäntöjen ja listojen hallinta
  • asiakasviestinnän ja/tai tapahtumaprosessin määrittely ”end to end”
  • käyttötapausten tunnistaminen: lisämyynti, ristiinmyynti
  • linkittäminen muihin markkinointiprosesseihin ja keskeisiin sisältöihin
  • mittaaminen.

Automaatio: Millainen muutostarve organisaatiollasi on?

Helpottaaksenne asiakkaan ostamista, sitoutumista ja parantaaksenne dialogia kohderyhmien kanssa, pohditte tai olette jo ottaneet käyttöön automaatioteknologiaa markkinointiin ja myyntiin.

Käyttöönotto on ehkä paljastanut aukkoja prosesseissa, käytänteissä ja datassa. Se on voinut käynnistää pelikirjaprojektin tai muita kehityshankkeita.

Tarvitsetteko apua? Me voimme auttaa. Lähdetään liikkeelle vaikka näistä:

  • Selvitys markkinoinnin operaatioissa tarvittavasta datasta ja välineistä olemassa oleva ERP & CRM-ratkaisut huomioiden
  • Selvitys pullonkauloista ja automatisoinnin mahdollisuuksista prosesseissa
  • Automaatiosovelluksen valinta yrityksen teknologiaympäristö ja myynnin & markkinoinnin tarpeet huomioiden
  • Nykyisten liidi- ja automaatioflowden auditointi ja tehostaminen
  • … vai, olisiko kyse ennen kaikkea sitä, että automaatio ei olisi se juttu. Vaan että asiakkaanne saisivat automaation avulla parempaa palvelua – ja että se tukee myynnin työtä.

Keskusteltaisko markkinointiteknologian hyödyntämisestä?

Kun teknisen kumppanin ymmärrys markkinoinnin työstä ja prosesseista ei yksin riitä, tai kun haluatte hahmottaa mitä ja missä järjestyksessä markkinoinnin teknologioita olisi hyvä ottaa käyttöön, ja erityisesti miten niitä hyödyntää, jutellaan!

Meillä on apunamme parhaat tekniset kumppanit. Työskentelemme selkeällä työnjaolla myös nykykumppanisi kanssa. 

Riina Jokinen
Puh. 050 469 8780

 

Riina Jokinen | Kram MarkOps Oy

Tilaa uutiskirjeemme

Oliko tämä sisältö hyödyllinen?
KylläEi