MITÄ TEEMME?

Sisältötyön systematiikka tekee markkinoinnin arjesta sujuvaa

Laadukkaat sisällöt ovat markkinoinnin ja myyntityön ydin. 

Tuotamme ostavalle asiakkaalle tärkeistä teemoista aikaa kestäviä sisältökokonaisuuksia kaikkiin asiakastyön vaiheisiin. Tarinanne  ei jää verkkosivujen tai yksittäisen myyjän puhelahjojen varaan, vaan brändin lupaus toistuu yhtenäisenä eri kanavissa. Markkinointi on tehokasta, kun yhdellä suunnittelulla ja tuotannolla syntyvät sisällöt eri jakelukanaviin ja niiden linkitys toisiinsa on vaivatonta.

Sisältöjen on syytä helpottaa myyjien ja asiantuntijoiden työtä ja yhdessä tekemistä: mietityn prosessin ansiosta syntyvät niin artikkelit, uutiskirjeet, myynnin lähestymis- ja tapaamismateriaalit kuin sosiaalisen myynnin työkalutkin. 

Fiksu sisältötyön prosessi ulottuu insightin keruusta suunnitteluun, optimoidusta tuotannosta jakeluun ja automaatiotyönkulkuihin asti.

 

Tavoitteenamme on tuottaa vähemmän sisältöjä - mutta joissa on parempi konversio.

Sisältötyön systematiikka... 

  • auttaa rakentamaan fiksuja sisältökokonaisuuksia yksittäisten artikkelien tai dekkien sijaan 
  • varmistaa linjakkaat ja vaikuttavat viestit kanavasta riippumatta 
  • tehostaa työtä ja helpottaa aineistojen hallintaa
  • helpottaa yhteistyötä muun organisaation kanssa. 

Me autamme markkinointia suunnittelemaan ja johtamaan kaupallista sisältötyötä, liiketoiminnan tavoitteista käsin. Sisällöt kestävät aikaa ja käyttöä.  

Näin voimme auttaa rakentamaan sisältömarkkinoinnin systematiikkaa:

Markkinoinnin fiksu, sisältölähtöinen arki tarvitsee tuekseen raamit eli kontekstin eli pääviestit sekä selkeät prosessit. Työ on myös mielekkäämpää, kun työtä pystyy johtamaan järjestelmään rakennettujen työnkulkujen avulla.

 Teemat ja content book

Laadukas sisältötyö vaatii tuekseen kontekstin eli asiayhteyden. 

Megatrendeihin sekä asiakas- ja markkinatietoon nojaava konteksti ja selkeät, rajaamista tukevat teemat varmistavat, että yrityksen ydin tulee viestittyä selkeästi ja linjakkaasti eri kanavissa. 

Kiteytämme teemat ja kokoamme ne content book -työkirjaan, joka sisältää mm.:  

  • taustaa relevanteista trendeistä
  • teemavalinnat
  • hissipuheen 
  • suositukset teemojen sijoittelusta verkkoon
  • aihiot käyttötapauksista
  • kohderyhmävalinnat, ellei ideaaliasiakkaita ole jo määritelty

Systemaattinen sisällöntuotannon prosessi 

Sisältötyö on yhteistyötä. Sisältöjen tuotanto ja ylläpito kannattaa linkittää myyntiprosessiin ja asiakkaan ostamisen vaiheisiin. 

Systemaattinen sisällöntuotannon prosessi rakennetaan ja otetaan käyttöön vaiheittain:   

  • Ensin tutkitaan olemassa oleva sisältö; mitä sisältöjä on jo olemassa asiakaspolun eri vaiheisiin ja kuka niitä käyttää. 
  • Tunnistetaan tärkeimmät sisällöt ja niiden käyttö myynnissä tai asiantuntijatyössä, sekä puutteet.
  • Näiden sisältöjen tuottamiselle, rikastamiselle, testaamiselle ja pitämiselle ajan tasalla laaditaan suunnitelma.

Selkeä näkymä ja työnkulut 

Näkyvyyden työhön tarjoava järjestelmä tekee työstä paljon tehokkaampaa ja läpinäkyvämpää. 

Meidän valintamme on Asana, joka palvelee oivallisesti sisältötyön johtamista

  • Sisältökalenteri on aina ajan tasalla
  • Sisällöt linkittyvät markkinoinnin projekteihin ja kampanjoihin
  • Sisältöjen päivittäminen ja rikastaminen ei ole muistinvaraista vaan systemaattista
  • Sisältöihin liittyvä työnjako tai ulkoistamisen ohjaus on selkeää
  • Kieliversioiden ja metatiedon hallinta on helppoa

Asana auttaa johtamaan tiimin ja kumppaneiden päivittäistä työtä. 

Riina Jokinen | Kram MarkOps Oy

Kaipaatko tukea sisältölähtöisen arjen rakentamiseen? Ota yhteyttä, autamme mielellämme!

Riina Jokinen
Puh. 0504698780

Uusimmat oivalluksemme

Tilaa uutiskirjeemme

Oliko tämä sisältö hyödyllinen?
KylläEi