MarkOps-arkkitehti

Markkinointiteknologian hyödyntäminen vaatii työn ja ihmisen ymmärrystä

Teknologia näyttelee keskeistä roolia modernissa markkinoinnissa. Markkinoinnin työkalujen ja teknologioiden hyödyistä pääsee kuitenkin nauttimaan vasta, kun on onnistunut muuttamaan toimintaa

MarkOps-arkkitehdin avulla löydät markkinoinnin operatiivista työtä sujuvoittavat mallit ja tavat hyödyntää myynnin ja markkinoinnin teknologiaa. Ne on happotestattu monikansallisissa myyntiorganisaatioissa ja ne perustuvat parhaimmillaan one data -ajatteluun.

 Välineinämme ovat käytännön johtamis- ja toteuttamiskokemus asiantuntijapalveluiden ja ratkaisujen markkinoinnista, asiakkaiden kanssa koetellut prosessimallit sekä kyky palvella Salesforce-, HubSpot-, ja Microsoft Dynamics -asiakkaita digimuutoksessa.

Emme ole tekninen implementointikumppani, vaan se puuttuva palanen: joka ymmärtää miten työtä tulisi tehdä modernissa markkinoinnissa järjestelmien tuella.

MarkOps-arkkitehti auttaa:

  • Hahmottamaan markkinoinnin prosessit ja arkkitehtuurin
  • Löytämään kiinnekohdat myyntiin 
  • Määrittelemään tarvittavat sisällöt
  • Rakentamaan listakäytänteet
  • Määrittelemään integraatioiden käyttötavat (esim. asiakastiedon rikastaminen)
  • Rakentamaan automaatiota
  • Minimoimaan työn hukkaa ja väärinymmärryksiä
Markkinoinnilta puuttuu toimivat prosessit
Kramin selvitys 2021

MarkOps-toimintamallista hyötyy koko organisaatio

Markkinoinnille

Markkinointi kiinnittyy työvälineiden ja prosessien avulla liiketoiminnan tavoitteisiin. Vähäisempi määrä sisältöjä ja työnkulkuja korvaa suuren määrän irrallista tekemistä. Markkinointi siirtyy kaupallisen toiminnan tukijasta kaupallisten tavoitteiden toteuttajaksi.

Myynnille

Yhteinen pipeline markkinoinnin kanssa lisää läpinäkyvyyttä. Myynti oppii hyödyntämään markkinoinnin sisältöjä työnsä eri vaiheissa. Markkinoinnin tuki myynnille on konkreettisemmin mitattavissa yhteisin mittarein.

Uusien myyjien saaminen kiinni tuloksentekoon on nopeampaa.

Yritysjohdolle

Markkinoinnin rooli strategian onnistumisessa on selkeämpi ja mitattavampi. Painotus on vaikutuksissa, ei lopputuotteissa. Markkinoinnin resurssien mitoittaminen ja toiminnan priorisointi on nopeaa ja perusteltua.

MarkOps-toimintamallin parhaat käytännöt päätöksenteon tukena

Tuomme ulottuvillenne asiakkaiden kanssa testattuja parhaita käytäntöjä. Ne ovat niin yksinkertaisia, että saatat jopa epäillä niiden toimivuutta. Aivan kuten säännöllinen uni, ravinto ja liikunta, saavat fiksut tavoitteet, toimivat prosessit ja järjestelmät aikaan pysyvän muutoksen markkinoinnin tehokkuudessa ja vaikuttavuudessa.

Muutos aiheuttaa väistämättä aluksi kipua, mutta lopulta työn hukka vähenee ja mielekkyys paranee. Asiantuntijamme auttaa rakentamaan teille sopivan toimintamallin markkinoinnin prosessien ja tarvittavan teknologian, yhdessä teknologiakumppanisi kanssa. Koulutamme myyntiä hyödyntämään markkinoinnin systeemiä.

Mistä voimme lähteä liikkeelle?

  • Markkinoinnin prosessien kypsyyden kartoittaminen
  • Markkinoinnin muutoksen suunnittelu
  • Selvitys markkinoinnin operaatioissa tarvittavasta datasta ja välineistä olemassa oleva ERP & CRM-ratkaisut huomioiden
  • Selvitys pullonkauloista ja automatisoinnin mahdollisuuksista prosesseissa
  • Sprintistä, jossa markkinoinnin tavoitteet ja roadmap hahmotellaan selkeäksi, mitattavaksi kokonaisuudeksi

Varaa 45 minuutin tapaaminen, niin kerromme lisää MarkOps-toimintamallin mahdollisuuksista.

Riina Jokinen | Kram MarkOps Oy

Kerron mielelläni lisää, varaa vaikka sloti kalenteristani!

Riina Jokinen, CEO
puh. 050 469 8780

Tilaa uutiskirjeemme

Oliko tämä sisältö hyödyllinen?
KylläEi