Kuluriviltä kasvutekijäksi -ohjelma

Mitä teidän yrityksessänne kuuluu markkinoinnin ja viestinnän työpöydälle? Ovatko prosessit kunnossa ja sujuuko tiimien välinen dialogi? Tiedätkö, mitä saat markkinointiin investoiduilla euroilla?

Lue lisää

Suunnitelma ja suunnitelmallisuus ovat eri asioita. Kun suunnitelman kytkee toimiviin prosesseihin, yhteistyöhön ja ymmärrykseen asiakkaista ja markkinoista, ollaan jo matkalla olennaiseen: liikevaihdon suunnitelmalliseen kasvattamiseen.

Muodosta tilannekuva

Kartoitetaan markkinoinnin ja viestinnän työpöytä: mitä siellä on, mitä pitäisi parantaa, mikä puuttuu kokonaan.

Pohditaan työn tekemisen tapoja, resursseja ja toimenpiteitä.

Tulos: selkeä raportti työpöydän muutoskohteista

Muotoile työpöytä

Poistetaan turha tekeminen, rakennetaan tarvittavat prosessit ja etsitään parhaat toimintatavat. Tutustutaan dataan ja sen hyödyntämiseen, rakennetaan mittarit tuloksellisuuden seurantaa varten. Sovitaan budjetti.

Tulos: tavoitteet, mittarit ja tapa toimia

Rakenna suunnitelma

Rakennetaan markkinoinnin ja viestinnän vuosikello sekä laaditaan sen pohjalta toimenpidesuunnitelma. Rekrytoidaan tarvittavat kumppanit ja perustetaan toimituskunta, joka johtaa sisältötyötä.

Tulos: markkinoinnin ja viestinnän vuosikello ja vuosisuunnitelma

Tehdään yhdessä

Kun perusta on rakennettu, ryhdytään toteuttamaan suunnitelmaa. Työ on päivittäistä markkinoinnin ja viestinnän perustyötä. Muotoillaan työn tekemistä yhä paremmaksi yhdessä kramilaisen työparin kanssa. Lasketaan tuloksia rahassa.

Tulos: sujuvaa, joustavaa ja tuloksellista markkinointi-viestintää - ei vain paperilla, vaan myös käytännössä.

Ohjelmamme on neljästä osiosta koostuva vuoden mittainen kokonaisuus, jonka aikana muotoillaan markkinoinnin ja viestinnän prosessit, työkalut ja toimintatavat kuntoon – yhdessä markkinointiviestinnän tekijän kanssa. Hyvin muotoiltu työ on tuloksellista, tekijäänsä motivoivaa ja näkyy myös liikevaihdon kasvuna ja uusina markkina-avauksina.

Parhaimpaan lopputulokseen päästään käymällä läpi koko ohjelma: kolme ensimmäistä osiota vie noin puoli vuotta ja neljäs osa, se varsinainen tekeminen, toiset puoli vuotta.

Kertokaa lisää!

Kramin muut palvelut

Toimenpiteet

Markkinoinnin ja viestinnän toimenpiteet; projektinjohto

Asiakaskuuntelu

Asiakaskyselyt ja -mittaukset sekä datan analysointi

Viestien kiteytys

Strateginen sisältöjen rakentaminen

Help Desk

Yksittäiset toimenpiteet helposti ja nopeasti

Markkinoinnin ja viestinnän toimenpiteet

projektipäällikkö & verkosto

Jopa 70 prosenttia markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisista tuntee ammatillista yksinäisyyttä vähintään kuukausittain (Kramin selvitys 5/2017). Tämä tarkoittaa, että liian moni joutuu suoriutumaan toimenpiteistä yksin. Me voimme auttaa.

Kramin sydän on markkinointiviestinnän verkosto. Verkostomme kautta onnistuvat kaikki markkinointiviestinnän toimenpiteet, nopeasti ja joustavasti. Etsimme aina tarpeeseen sopivimmat tekijät, tarvittiin sitten näkemyksellistä graafikkoa, vikkelää videotuottajaa, sujuvaa somevelhoa tai syvällistä toimialaosaamista.

Me huolehdimme projektin vetämisestä, aikatauluista ja siitä, että koko tiimi kulkee kohti yhteistä lopputulosta.

Kyllä, haluan oman tiimin ja projektipäällikön!

Asiakaskuuntelu

Asiakaslähtöisyys on nykymarkkinoinnin itsestäänselvä lähtökohta, mutta usein sen perusta on heikoissa kantimissa: data puuttuu. Tai jos dataa – esimerkiksi asiakastyytyväisyyskyselyitä – on kerätty, se on analysoitu puutteellisesti eikä se ole johtanut toimenpiteisiin.

Me hoidamme asiakasdatasi ojennukseen! 

Kiitos, haluan ymmärtää asiakkaitamme paremmin.

Viestien kiteytys – Content book

Brand book on ohjeistus, joka määrittelee mm. logot, fontit ja yrityksen värimaailman. Content book määrittelee yrityksen pääviestit: miten me puhuttelemme asiakkaitamme ja tärkeitä sidosryhmiämme, mikä viesti tavoittaa heidät parhaiten? Millä äänensävyllä me puhumme?

Kun sisältöjen perusta on rakennettu, nettisivujen, esitteiden, kampanjoiden, blogausten ja muiden tekstien tekeminen on huomattavasti yksinkertaisempaa.

Olemme hukassa sisältöjen kanssa - content book kiinnostaa.

Help Desk

Työpöytä täynnä sälää? Esitteen taitto, valokuvan käsittely, bannerin suunnittelu – ja se asiakastapahtumakin pitäisi järjestää. Kun tarvitset apukäsiä, help deskimme auttaa. Teemme nopeat assarihommat kiinteällä tuntihinnalla, ilman sitoumuksia. Maksat vain siitä, mitä tilaat.

Nimeämme sinulle yhteyshenkilön, joka palvelee kaikissa nopeissa markkinointiviestinnän tarpeissa.

Kyllä, tarvitsen apua!