podcast

MarkOpsista – Podcast älykkäästä myynnin tukemisesta

Tätä kaikkea on podcast MarkOpsista!

MarkOpsista on podcast sinulle, joka haluat, että markkinointi tukee myyntiä — eikä tee siitä yhtään vaikeampaa.

Me puhumme suoraan siitä, miten rakennetaan rytmiä, osumatarkkuutta ja myyntimahdollisuuksia — ilman yksisarvisia ja ilman Excel-hukkaa.

Jos olet joskus miettinyt, miksi myynti tarvitsee markkinoinnin tukea juuri oikeaan aikaan ja oikeaan paikkaan, tämä podcast on sinun kahvitauon pelastus.

Vertaistukea, numeroita ja vähän (mutta ei liikaa) terapiaa niille, jotka tekevät tuloksia, eivät taikatemppuja.

Miksi kuunnella MarkOpsista?

  • Opi, miten markkinointi voi oikeasti vauhdittaa myyntiä

  • Nappaa kevyesti sovellettavia työtapoja ja oivalluksia

  • Kuule, mitä ei aina uskalleta sanoa — mutta pitäisi

Krista Saarto on pitkän linjan inhouse-ottelija, jonka supervoima on tehokkuus.

Riina Jokinen on valmentaja, jonka yleisin vaikutus on saada markkinointi-ihmisistä irti enemmän kuin he itse luulevatkaan.

Kuuntele kaikki jaksot

Ykköstapaamisesta yhteiseen puheeseen

Älykäs Outbound ei ole pelkkää soittoa tai viestien lähettelyä. Se on huolellisesti rakennettu koneisto, jossa jokaisella askeleella on tarkoitus – etenkin ennen ja jälkeen ykköstapaamisen.

Mutta mitä pitää olla valmiina, jotta tapaaminen ei jää irralliseksi kohtaamiseksi? Miten syntyy yhteinen kaupallinen puhe, joka auttaa asiakasta ja vie myyntiä eteenpäin?

Tässä podcast-kokonaisuudessa puhutaan rytmistä, rutiineista ja roolituksesta. Puhumme CRM:stä, sisällöistä, ajoituksesta – ja siitä, mitä tapahtuu, kun myynti ja markkinointi todella pelaavat samaa peliä.

Myyjä vai marjanpoimija?

Syksyn jaksot sukeltavat siihen, miten markkinointi voi tukea myyntiä – etenkin ykköstapaamisen ympärillä. Tässä jaksossa käydään läpi aihepiirin alkumölyt, joten jos tämä kutkuttelee, ota podcast seurantaan ja lähde mukaan matkaan.

CRM Myynnin tuska

CRM-projektit menevät usein vihkoon, sanoo Teemu Ilola – syynä ei ole tekniikka, vaan perustan puute. Jaksossa Krista tarjoilee peruskauraa niille, jotka haluavat miettiä, mitä ykköstapaamisen ympärillä oikeasti pitää olla kohdallaan. Siikvenssi, triggeri, flow – ja ennen kaikkea järki ja rytmi mukana.

Eri materiaalit ja aineistot?​

Eihän teillä vaan pelata vielä eri pelikirjoilla? Tässä jaksossa Anni ja Krista pureutuvat yhteiseen puheeseen ja sen rakentamiseen. Miten syntyy toimiva kaupallinen kokonaisuus? Vastaus löytyy yhteisestä myyntiputkesta ja fiksusta yhteistyöstä.

Rikas vai köyhä kohderyhmä

Ostaminen on muuttunut – ja myynnin on pysyttävä perässä. Outboundissa korostuu nyt laatu, mutta määräkin yhä ratkaisee.

CRM tänään: yhteinen asiakkuustyö

Usein CRM mielletään myynnin työkaluksi, vaikka sen pitäisi palvella koko asiakaspolkua. Entä jos CRM rakennettaisiinkin asiakas, ei myynti, edellä?

Sisällöt b2b-myyntityön välineenä

Myynnin ja markkinoinnin yhteistyö tarkoittaa mulle sitä, etten ole yksin. Yhteiset työkalut, kuten PowerPoint-myyntidekki, tekevät työstä sujuvampaa – ja fiksumpaa.

Mitä jos markkinointia voisi muuttaa 100 päivässä? Me kokeilimme. Ja dokumentoimme sen.

Markkinointia muutetaan nyt – rooleja, rakenteita ja rutiineja myöten. Mutta missä kohtaa muutos oikeasti alkaa ja miten sen saa liikkeelle?

Liian usein markkinointi tekee “viestintää”, jota ei ole sidottu liiketoiminnan tavoitteisiin. Näkymä puuttuu, mittarit puuttuu, ja lopulta kukaan ei tiedä mitä kannattaa toistaa.

Riina kouluttaa nyt 12 markkinoinnin ammattilaista Markkinointikollektiivin kanssa aloittamaan muutoksen — ja aikaraamiksi otettiin 100 päivää.

Tässä podcastissa pureudutaan siihen, mitä tapahtuu, kun markkinointityö rakennetaan uudelleen. 6 jaksoa, konkreettiset teemat ja rehellinen näkymä muutokseen.

Asemoi ja sanoita, muutostyösi aloita!

Haluatko muuttaa markkinointityötä? Tässä vinkit alkuun pääsemiseen, nykytilan hahmottamisesta konkreettisiin askeliin – ja kurkistus siihen, miten 12 kollegaasi aikovat sen tehdä.

Etsi - Hahmota - Erota. Muutos vaatii työtä.

Muutos ei ole suunnitelma – se on työtä. Miten työ oikeasti muuttuu, mitä vaikutuksia sillä on liiketoimintaan ja miten tulokset tehdään näkyväksi.

Toistuvien työmuotojen rutiinit rullamaan.

Muutoksen jälkeen tarvitaan rutiineja. Tässä jaksossa jaetaan esimerkkejä työtavoista, jotka tukevat markkinoinnin ja myynnin yhteistyötä – löytyisikö näistä teille uusi?

Eri materiaalit ja aineistot?​​

Eihän teillä vaan pelata vielä eri pelikirjoilla? Tässä jaksossa Anni ja Krista pureutuvat yhteiseen puheeseen ja sen rakentamiseen. Miten syntyy toimiva kaupallinen kokonaisuus? Vastaus löytyy yhteisestä myyntiputkesta ja fiksusta yhteistyöstä.

Muutosloikkaajan kokemus ja selviytymiskeinoja

Miltä markkinoinnin muutos tuntuu arjessa? Suvi Räisänen kertoo kokemuksistaan ja siitä, miten yhteistyö myynnin kanssa syntyy kiireen keskellä. Miten hän siinä onnistuu? Se selviää jaksossa.

Voiko markkinointia muuttaa 100 päivässä?

Voiko markkinointia muuttaa 100 päivässä? Tässä blogissa pohditaan, mitä tapahtuu, kun muutos tehdään suunnitelmallisesti ja liiketoimintaa tukien.

Yrityksen liiketoiminnan muutos on aina myös markkinoinnin muutos

Jotta yritys voi muuttua, markkinoinnin on muututtava mukana – ja olla siinä keskeisessä roolissa.
Yritysten on oltava muutosherkkiä pysyäkseen mukana maailmassa, jossa vauhti ei hiljene.

MarkOpsista-podcastin transformaatiosarja käsittelee muutosta markkinoinnin näkökulmasta.
Miten markkinointi kiinnittyy yritystason muutokseen? Mitä sen pitäisi oikeasti tehdä, kun liiketoiminta kehittyy?

Puhumme konkreettisista esimerkeistä (mm. Marjukan Spokram Ltd:stä!) ja ilmiöistä, kuten tuottavuusloikasta, itsepalvelun kasvusta ja tarkemman kohdentamisen mahdollisuuksista.

Kohti markkinoinnin muutosmatkaa

Miten rakentaisit liiketoimintalähtöisen markkinoinnin muutoksen? Tässä jaksossa puhutaan kolmesta kivijalasta: ihmisestä, prosessista ja teknologiasta. Mikä kolahtaa teille?

Muutoksen fokuksena nykyasiakkaat

Muutos ei ole suunnitelma – se on tekemistä. Tässä jaksossa pohditaan, miten asiakasymmärrys ohjaa oikeaa tekemistä ja näkyviä tuloksia.

Kasvu, muutos ja asiakaskokemus

Kasvu tarvitsee rutiinia. Jaettuja työtapoja, jotka tukevat markkinoinnin ja myynnin yhteistyötä. Löytyisikö tästä jakson esimerkeistä teille uusi?

Kohdista muutos oikeasti oikein

Eri pelikirjat käytössä? Tässä jaksossa pohditaan, miten syntyy yhteinen kaupallinen puhe ja miten yhteistyö myynnin kanssa tehdään todeksi.

Markkinointi tarvitsee vähemmän digitalisaatiokumppaneita

Markkinoija, mietitkö mistä digitalisaatiossa ja muutoksessa on oikeasti kyse? Tässä blogissa puretaan hype ja puhutaan olennaisesta.

Fiksu tavoite ei jää fiiliksen varaan – mitä SMART oikeasti tarkoittaa?

Tavoitejohdettu markkinointi ei ole vain kaunis ajatus, vaan käytännön työkalu, joka tuo fokusta ja suuntaa tekemiseen. SMART-viitekehys on monelle tuttu – mutta mitä sen viisi kirjainta oikeasti tarkoittavat arjen tekemisessä?

Tässä kokonaisuudessa sukelletaan konkreettisesti siihen, miten asetetaan tavoitteet, joita voidaan mitata, joiden saavuttaminen on realistista ja jotka oikeasti vievät liiketoimintaa eteenpäin. Ei mutuilua, vaan vaikuttavaa tavoitteenasettelua.

Lue lisää markkinoinnin fiksuista tavoitteista!

Kohti tavoitejohdettua markkinointia

Kramin podcast sukeltaa MarkOpsin maailmaan ja SMART-tavoitteiden ytimeen. Miten asetetaan hyviä tavoitteita ja mitä tekemistä niillä oikeasti ohjataan? Tässä sarjassa etsitään vastauksia – ei jäädä ihmettelemään.

Markkinoinnin tarkat tavoitteet

Tervetuloa fiksujen tavoitteiden määrittelyn pariin. Viiden jakson sarjassa pureudutaan SMART-malliin ja siihen, miten markkinoinnin tavoitteet saadaan kytkettyä liiketoimintaan. Aloitamme tarkkuudesta – ja kysymme: onko ”lisää liidejä” oikeasti tavoite?

Mitattavat tavoitteet markkinoinnissa

Fiksut tavoitteet -sarjan toisessa jaksossa sukelletaan mitattavuuteen. Millainen tavoite todella on mitattava? Käymme läpi klassisia esimerkkejä ja pureudumme siihen, miksi tavoitetyö pitää tehdä itse – huolella ja jatkuvasti. Ota mukaasi ajatus tai kaksi!

Markkinoinnin tavoitteiden saavutettavuus​

Saavutettavuus on yksi fiksun tavoitteen kulmakivistä – mutta mitä se oikeasti vaatii? Tässä jaksossa pohditaan, miksi osa markkinoinnin tavoitteista jää toteutumatta ja millainen rooli on työmäärällä, resursseilla tai kulttuurilla. Rehellisesti, ihmisnäkökulmasta.

Relevantti markkinoinnin tavoite​

Moni tavoittelee markkinoinnin lopputuloksia, kun pitäisi tähdätä impaktiin. Tässä jaksossa puhutaan siitä, miten tavoitteet kiinnitetään yrityksen dataan ja liiketoiminnan kokonaisuuteen. Löydettävyys, käytettävyys ja laatu ovat avainasemassa – ja keskustelu vie lopulta no-code automaation äärelle.

Aikaan sidottu markkinoinnin tavoite

Viidennessä ja viimeisessä tavoitejaksossa tarkastellaan, mitä aikasidonnaisuus todella tarkoittaa. Auttaako deadline vai hankaloittaako se tekemistä? Puhumme tavoitteiden rytmistä, rutiineista ja siitä, miksi pelkkä päämäärän tuijotus ei riitä. Lopussa jaossa myös checklist fiksuille asettajille – hyppää mukaan!

Tilaa uutiskirjeemme

Oliko tämä sisältö hyödyllinen?
KylläEi