podcast
MarkOpsista – Podcast älykkäästä myynnin tukemisesta

Tätä kaikkea on podcast MarkOpsista!
MarkOpsista on podcast sinulle, joka haluat, että markkinointi tukee myyntiä — eikä tee siitä yhtään vaikeampaa.
Me puhumme suoraan siitä, miten rakennetaan rytmiä, osumatarkkuutta ja myyntimahdollisuuksia — ilman yksisarvisia ja ilman Excel-hukkaa.
Jos olet joskus miettinyt, miksi myynti tarvitsee markkinoinnin tukea juuri oikeaan aikaan ja oikeaan paikkaan, tämä podcast on sinun kahvitauon pelastus.
Vertaistukea, numeroita ja vähän (mutta ei liikaa) terapiaa niille, jotka tekevät tuloksia, eivät taikatemppuja.
Miksi kuunnella MarkOpsista?
Opi, miten markkinointi voi oikeasti vauhdittaa myyntiä
Nappaa kevyesti sovellettavia työtapoja ja oivalluksia
Kuule, mitä ei aina uskalleta sanoa — mutta pitäisi

Krista Saarto on pitkän linjan inhouse-ottelija, jonka supervoima on tehokkuus.
Riina Jokinen on valmentaja, jonka yleisin vaikutus on saada markkinointi-ihmisistä irti enemmän kuin he itse luulevatkaan.
Kuuntele kaikki jaksot
Ykköstapaamisesta yhteiseen puheeseen
Älykäs Outbound ei ole pelkkää soittoa tai viestien lähettelyä. Se on huolellisesti rakennettu koneisto, jossa jokaisella askeleella on tarkoitus – etenkin ennen ja jälkeen ykköstapaamisen.
Mutta mitä pitää olla valmiina, jotta tapaaminen ei jää irralliseksi kohtaamiseksi? Miten syntyy yhteinen kaupallinen puhe, joka auttaa asiakasta ja vie myyntiä eteenpäin?
Tässä podcast-kokonaisuudessa puhutaan rytmistä, rutiineista ja roolituksesta. Puhumme CRM:stä, sisällöistä, ajoituksesta – ja siitä, mitä tapahtuu, kun myynti ja markkinointi todella pelaavat samaa peliä.
Myyjä vai marjanpoimija?
CRM Myynnin tuska
Eri materiaalit ja aineistot?
Rikas vai köyhä kohderyhmä
CRM tänään: yhteinen asiakkuustyö
Sisällöt b2b-myyntityön välineenä
Mitä jos markkinointia voisi muuttaa 100 päivässä? Me kokeilimme. Ja dokumentoimme sen.
Markkinointia muutetaan nyt – rooleja, rakenteita ja rutiineja myöten. Mutta missä kohtaa muutos oikeasti alkaa ja miten sen saa liikkeelle?
Liian usein markkinointi tekee “viestintää”, jota ei ole sidottu liiketoiminnan tavoitteisiin. Näkymä puuttuu, mittarit puuttuu, ja lopulta kukaan ei tiedä mitä kannattaa toistaa.
Riina kouluttaa nyt 12 markkinoinnin ammattilaista Markkinointikollektiivin kanssa aloittamaan muutoksen — ja aikaraamiksi otettiin 100 päivää.
Tässä podcastissa pureudutaan siihen, mitä tapahtuu, kun markkinointityö rakennetaan uudelleen. 6 jaksoa, konkreettiset teemat ja rehellinen näkymä muutokseen.
Asemoi ja sanoita, muutostyösi aloita!
Etsi - Hahmota - Erota. Muutos vaatii työtä.
Toistuvien työmuotojen rutiinit rullamaan.
Eri materiaalit ja aineistot?
Muutosloikkaajan kokemus ja selviytymiskeinoja
Voiko markkinointia muuttaa 100 päivässä?
Yrityksen liiketoiminnan muutos on aina myös markkinoinnin muutos
Jotta yritys voi muuttua, markkinoinnin on muututtava mukana – ja olla siinä keskeisessä roolissa.
Yritysten on oltava muutosherkkiä pysyäkseen mukana maailmassa, jossa vauhti ei hiljene.
MarkOpsista-podcastin transformaatiosarja käsittelee muutosta markkinoinnin näkökulmasta.
Miten markkinointi kiinnittyy yritystason muutokseen? Mitä sen pitäisi oikeasti tehdä, kun liiketoiminta kehittyy?
Puhumme konkreettisista esimerkeistä (mm. Marjukan Spokram Ltd:stä!) ja ilmiöistä, kuten tuottavuusloikasta, itsepalvelun kasvusta ja tarkemman kohdentamisen mahdollisuuksista.
Kohti markkinoinnin muutosmatkaa
Muutoksen fokuksena nykyasiakkaat
Kasvu, muutos ja asiakaskokemus
Kohdista muutos oikeasti oikein
Markkinointi tarvitsee vähemmän digitalisaatiokumppaneita
Fiksu tavoite ei jää fiiliksen varaan – mitä SMART oikeasti tarkoittaa?
Tavoitejohdettu markkinointi ei ole vain kaunis ajatus, vaan käytännön työkalu, joka tuo fokusta ja suuntaa tekemiseen. SMART-viitekehys on monelle tuttu – mutta mitä sen viisi kirjainta oikeasti tarkoittavat arjen tekemisessä?
Tässä kokonaisuudessa sukelletaan konkreettisesti siihen, miten asetetaan tavoitteet, joita voidaan mitata, joiden saavuttaminen on realistista ja jotka oikeasti vievät liiketoimintaa eteenpäin. Ei mutuilua, vaan vaikuttavaa tavoitteenasettelua.
Kohti tavoitejohdettua markkinointia
Markkinoinnin tarkat tavoitteet
Mitattavat tavoitteet markkinoinnissa
Markkinoinnin tavoitteiden saavutettavuus
Relevantti markkinoinnin tavoite
Aikaan sidottu markkinoinnin tavoite
Tilaa uutiskirjeemme
