Markkinoinnin ja viestinnän työpöytä auttaa hallitsemaan kaaosta

Sen lisäksi, että liian monessa organisaatiossa viestinnän ja markkinoinnin ammattilainen tuntee yksinäisyyttä oman työnsä sisältöjen kanssa, työ on aikamoista ad hoc -selviytymistä. Sähköposti täyttyy voisitko tehdä tämän asap -pyynnöistä, myyntipäällikkö kiukuttelee kun eilen tilattu esite ei tänään ollutkaan vielä valmis ja talousjohtaja tarkastelee viestintää ja markkinointia kulurivinä.

Onneksi on esimerkillisiäkin organisaatioita, joissa asiat ovat hyvin, mutta niille, jotka tarvitsevat apua kaaoksen hallintaan, olemme kehittäneet markkinoinnin ja viestinnän työpöydän.

Työpöytä on kokoelma työkaluja ja parhaita käytäntöjä, jotka jäsentävät viestijän työtä ja tekevät siitä selkeää, suunnitelmallista ja mitattavaa. Työpöytä auttaa myös kasvattamaan viestinnän ja markkinoinnin roolia ja vaikuttavuutta, sillä se osoittaa myös esimiehille ja organisaation johtoryhmälle, kuinka monimutkainen työsarka tämän päivän ammattiviestijällä on.

Viestijän työ kun ei ole pelkkää esitteiden taittoa, videoiden editointia ja somepostauksia. Ammattilaisen tulee ainakin ymmärtää mittausalgoritmeja ja muutosjohtamista – ja kaikkea siltä väliltä, asiakaskokemusta ja markkinaymmärrystä unohtamatta (tokikaan tätä kaikkea ei tarvitse tehdä itse).  

Kramin työpöytä sisältää kuusi osiota, jotka me avamme yksi kerrallaan tässä kevään 2018 aikana. Työpöytä on täällä; poimi parhaat vinkit talteen – ja anna meille palautetta! 

Tässäpä vielä sama asia selitettynä nykyaikaisen videokommunikaation keinoin: