Suunnitelmallisuus puuttuu

Teette paljon hyviä asioita mutta ne eivät ole fiksu, suunnitelmallinen kokonaisuus. Autamme luopumaan sälästä ja keskittymään tärkeimpiin projekteihin. Autamme rakentamaan näkemystä markkinasta, asiakkaista ja trendeistä ja kiinnittämään tekemisen niihin. Autamme mittaamaan.

Suunnitelmallisuus on eri asia kuin suunnitelma. Se on kaikkea muuta kuin excel-taulukoita: sisäistä yhteistyötä ja valmistelua sekä työtä analytiikan parissa. Autamme markkinointia silloin kun:

  • suunnittellut toimenpiteet jäävät toteutumatta tai niiden ohi ajaa ad hoc
  • suunnitelmassa on kroonisesti enemmän asioita kuin pystytään toteuttamaan
  • suunnitelma on irrallinen

Avaimet hyvään suunnitteluun ovat

  • hyvä kiteytys
  • toimitakaudelle kriittisten hankkeiden valinta, eli priorisointi
  • tavoite-mittari-tulos -ketjun dokumentointi niin että se ohjaa tekemistä
  • yhteistyömallien systematiikka (sisäinen ja kumppanit)
  • liikkumavara kokeiluja varten sekä aikataulujen että budjettien osalta

Keskeistä on rakentaa siltoja muuhun organisaatioon ja kiinnittyä muihin suunnitelmiin.

Lue lisää >

Kiteytys muuttaa yllättävän paljon

Usein on hieman epäselvää, mitä yritys haluaa markkinoilleen sanoa. Jotkut pääviestit on joskus määritelty, mutta ne ovat liian ylimalkaiset tai niitä on liian monta.

Yksi tapa tehdä markkinoinnista tai viestinnästä suunnitelmallista on valita selkeä kiteytys. Kun on selvää, mitä halutaan kertoa, on sen ympärille paljon helpompaa rakentaa toimenpidesuunnitelmia sisältöjen julkaisemiseksi ja jakelemiseksi. Kuulostaa itsestäänselvältä, muttei todellakaan ole sitä.

Suunnitelmallisuutta hankkeista

Monilla yrityksillä on hankesalkku. Siellä on niputettuina yrityksen tärkeimmät it-hankkeet, investoinnit, kehitysohjelmat tai ehkä rekrytointiin liittyvät haasteet. Markkinoinnin tulisi kiinnittyä noihin hankkeisiin ja olla mukana niiden toteutusta linjaamassa. Kun prioriteetit on valittu, on helpompaa luopua sälästä.

Liian usein markkinoinnilla on rooli vain irrallisten materiaalien tuottamisessa kun on jo liian myöhäistä vaikuttaa siihen miksi ja mitä ollaan tekemässä. Autamme markkinointia hahmottamaan yrityksen kannalta tärkeimmät hankkeet ja toimimaan niissä moottorina.

Tukea ohjausryhmätyöskentelystä

Rakennamme asiakkaillemme tilapäisen tai pysyvän ohjausmallin markkinoinnin johtamisen tueksi. Ohjausmallissa on kyse työskentelytavoista, joissa strateginen suunnittelu, päätöksenteko, muutoshallinta ja raportointi eriytetään päivittäisestä tekemisestä ja jossa markkinointi saa tietoa ja tukea muilta organisaation osilta.

Asiakkaamme ovat saaneet tehoja ja mielekkyyttä työhönsä mm. toimivan kiteytyksen tai digitaalisen projektinjohdon käytänteiden avulla, sekä palaverikäytäntöjä uudistamalla.

Jutellaanko?

Juodaan vaikka kahvit ja kerro,
kuinka voimme auttaa sinua.

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.