En osaa käynnistää viestinnän yhteistyötä

Autamme kiinnittämään viestinnän sellaiseksi osaksi organisaation toimintaa, että sitä ei enää tehdä erillään. Sekä tietysti kiteyttämään.

Mihin viestintää tarvitaan?

Yritys ei toimi ilman viestintää. Strategiat ja tavoitteet eivät muutu hankkeiksi, toiminnaksi ja tuloksiksi itsestään, eikä henkilöstö motivoidu ja sitoudu työhönsä, jos kukaan ei kerro, mitä heiltä odotetaan.

Kun tärkeimmät strategiset hankkeet on määritelty, vastuutettu ja aikataulutettu, pitäisi jakaa tietoa ja käynnistää toiminta. Metsään mennään, jos systemaattista viestintää ei oteta mukaan.

Organisaation viestinnän perusvälineet voidaan jakaa kolmeen kategoriaan:

  • ihmisten kiinnittyminen arvoihin ja strategiaan
  • hyvä vuorovaikutus organisaatiossa
  • käytännön tiedonkulku tai tiedon löydettävyys

Autamme rakentamaan toimintamalleja ja käytäntöjä, joista on apua johtamisessa, työkaveruudessa ja sitä kautta tärkeiden asioiden saattamisessa mitattavasti maaliin.

Aloita aina kuuntelemisesta

Oli kyse sitten arkisesta johtamistyöstä tai poikkeustilanteiden johtamisesta, onnistumisen ratkaisevat kuuntelemisen taidot ja tavat. Moni organisaatio kuuntelee henkilöstöään kerran vuodessa hyvinvointikyselyillä ja tiedottaa tulokset yhtenä elefantin kokoisena möykkynä henkilöstöinfossa tai sähköpostilla. Siinä jäävät jalkoihin yksittäiset tilanteet, ideat, aloitteet, jopa innovaatiot. Yksittäiset esimiehet saattavat olla loistavia viestijöitä, mutta heidän kykynsä eivät muutu organisaation osaamiseksi.
Valmennamme johtajia, esimiehiä ja tiimejä viestinnän pelivälineiden käyttäjiksi. Olemme erikoistuneet asiantuntijaorganisaatioiden viestintään.

Ota yhteyttä Outiin ja kysy lisää referensseistämme.

 

Lue lisää >

Kiinnittyminen arvoihin ja strategiaan

Yksien kalvosulkeisten jälkeen strategia on esitelty ja sitoutuminen siihen alkaa itseohjautuvissa tiimeissä tekemisen kautta. Kuulostaako tutulta? Ja sitten ihmetellään, miksei henkilöstö sitoudu tavoitteisiin. Todellisuudessa sitoutuminen tapahtuu jatkuvan viestinnän avulla: pienet oivallukset ja nytkähdykset rakentavat yhteistä ymmärrystä.

Strategiaviestinnässä reseptinä on kiteytys ja toisto. Jos pystyt kertomaan yrityksen tarinan kiinnostavalla tavalla henkilöstöllesi, he kyllä osaavat jalostaa tarinan eteenpäin asiakkaille. Myös helposti muistettavaan muotoon kiteytetty väittämä tai lupaus on toimiva strateginen väline.

Me autamme kiteytystyössä kiinnittämällä yrityksenne megatrendeihin ja markkinailmiöihin sekä luomalla teille strategiaa ja tavoitteita myötäilevän viestinnän kontekstin. Se auttaa rajaamaan ja tekemään valintoja siitä, mitä luvataan. Palvelumme on nimeltään Content Book.

Valmennuksella varmistamme, että johtajat ja muut vastuuhenkilöt osaavat räppinsä. Onnistumista voi mitata esimerkiksi kartoittamalla, kuinka moni yrityksen työntekijä kokee työnsä merkitykselliseksi ja miksi.

Hyvä vuorovaikutus organisaatiossa

Hyvä henkilöstökokemus toimii raaka-aineena hyvälle asiakaskokemukselle. Hyvän vuorovaikutuksen edellytyksenä on se, että ihmiset tietävät, mitä heiltä odotetaan.

Odotusten kommunikointi onkin yksi keskeisistä viestinnän pilareista missä tahansa yhteistyössä. Myös kollegoiden välinen yhteistyö sujuu, jos odotukset toista kohtaan ovat selkeät.

Tämä korostuu asiantuntijatyössä, jota tehdään monimuotoisissa tiimeissä. Me tuemme tiimien viestintäkäytäntöjen rakentamista ja etsimme oikeat sävyt, kanavat ja rutiinit, niin arjessa kuin poikkeustilanteissakin. Verkostostamme löytyy myös painava salkullinen kriisiosaamista.Yksi vuorovaikutuksen parhaista mittareista on kokemus palautteesta. Sen määrästä, oikea-aikaisuudesta ja hyödyllisyydestä. Myös vastaus kysymykseen ”tiedän, mitä minulta odotetaan” on erittäin hyvä mittari.

Huomio tiedonkulkuun

Vaikka modernissa tietotyössä tiedon soisi pysyvän paikallaan ja olevan helposti löydettävissä eri reittejä pitkin, sen on pakko edelleen myös kulkea.

Yhteistyössä tiedonhallinnan kumppaneidemme kanssa rakennamme teille parhaat käytännöt tiedon jemmaamiseen ja kuljettamiseen.

Mistä kaikki tämä osaaminen?

Kramin verkostossa on yli 200 tunnistettua osaajaa. Sovitamme oikeat taidot ja tyypin asiakkaan tarpeisiin ja ihmisiin.

 

Jutellaanko?

Juodaan vaikka kahvit ja kerro,
kuinka voimme auttaa sinua.

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.