Jopa 80 % amerikkalaisista toimitusjohtajista on pettynyt yrityksen markkinointijohtajaan. Syynä väärät odotukset ja väärin muotoiltu rooli. Markkinointi ja viestintä eivät voi saada tuloksia aikaan, jos rooli, vastuu ja valtuudet on määritelty puutteellisesti. (lähde: Harvard Business Review 7-8/2017)

Markkinointiin toimiva verkosto

Markkinointi vaatii onnistuakseen näkemystä, työkaluja ja resursseja, dataa, toimivat prosessit – ja hyvää johtamista. Kun työn tekemisen perusta on kunnossa, markkinointi voi keskittyä liikevaihdon kasvattamiseen, kiihdyttämiseen ja riskien vähentämiseen. Lisäksi on tärkeää että markkinointi raportoi niillä numeroilla, joilla on merkitystä.

Me autamme.

Tuomme yrityksenne avuksi verkoston, josta löytyy toimialaa ymmärtävä, tai sitä täysin laatikon ulkopuolelta katsova osaaja palvelukseenne. Tuomme heitä samaan pöytään juuri sopivan joukon aina silloin kun se on tarkoituksenmukaista. Et maksa seinistä.

Työystävämme varmistaa, että verkoston osaaminen siirtyy yrityksesi oman markkinoinnin osaamiseksi. Teemme työtä liiketoimintajohdon, assarin, koordinaattorin, päällikön tai kokonaisen tiimin kanssa – miten ikinä olette halunneet tekemisen järjestää.

Työystävyys ei ole mitään pään silittelyä. Se on riman asettamista korkealle, vaikuttavaa ammatillista sparrausta ja yhdessä tekemistä käytännön projekteissa. Markkinoinnista tulee yrityksenne strateginen kumppani, ei meistä.

Ota yhteyttä ja rakennetaan teille verkosto!

Katso itse

Kram on auttanut meitä muuttamaan markkinoinnin roolin, sanoo LeasePlan Finland Oy:n toimitusjohtaja Petteri Pihlas.

Kramin toimari Riina kertoo tarkemmin, mihin markkinointiammattilaisen roolin muotoileminen voi johtaa