Työystävän blogi

Näin taltutat markkinoinnin toimenpidekaaoksen

Oletko kova laatimaan todo-listoja? Tai rakastatko uutta, puhdasta listaa, joka näyttää siltä että kaikki on mahdollista? Minäkin rakastan, mutta vähintään kerran strategiakaudessa olisi terveellistä ruopata koko tehtäväkenttä. Aiheen purkamisen voisi aloittaa pitkällä jaarituksella liiketoiminnan kanssa […]

Lue lisää >

Systemaattinen sisällöntuotanto vaatii tuekseen kontekstin

Systemaattinen sisällöntuotanto tarvitsee ympärilleen kontekstin ja sisältö tarvitsee selkeän kiteytyksen. Ellei näitä ole, vaarana on, että sisällöt jäävät yksittäisiksi roiskaisuiksi vailla suurempaa vaikuttavuutta. Sisällöntuotannon käsikirja eli content book (vrt. brand book) on ratkaisu.

Lue lisää >

Markkinoinnin maturiteetti

Paniikki!, Ad hoc, Määritetty, Organisoitu, Hallittu vai Ennakoiva? Maturiteetti kertoo millaista arkea markkinointi-osastollanne eletään juuri nyt ja auttaa asettamaan tavoitteita huomiselle.

Lue lisää >

Markkinointi-ihminen

Amerikkalaistutkimuksen mukaan vain kaksi kymmenestä toimitusjohtajasta luottaa markkinoinnin osaamiseen. Siis ihmiseen. Mikä on vialla?

Lue lisää >

Laitoimme rahat (tonttu)metsään

Tämä ei ole (pelkästään) omanhännännostotarkoituksissa tehty yritysvastuuteksti. Toki olemme aiheesta ylpeitä: heitimme nimittäin asiakkaiden ja kumppaneiden joulumuistamisrahat metsään.

Lue lisää >

Myynnin slow cooking

Myyminen, siis myyntiputken alusta loppuun kulkeminen, on vähän niin kuin illallisen tarjoamista puolituntemattomalle ihmiselle. Samanaikaisesti on suuria odotuksia ja toiveita omasta kulinaristisista onnistumisesta, toisen ihastumisesta omiin kokkailuihin ja toisaalta taas pohjaanpalamisen riski.

Lue lisää >

Tekivät minusta myyjän

Se tapahtui eräänä marraskuisena maanantaiaamuna, salakavalasti. Istuin asiantuntijatuolissani ajattelemassa asiantuntija-ajatuksia, kun yks kaks noin vaan noin meidän kerrottiin olevan myyntiorganisaatio. Kaikki myy.

Lue lisää >

Jutellaanko?

Juodaan vaikka kahvit ja kerro,
kuinka voimme auttaa sinua.

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.