Työystävän blogi

Systemaattinen sisällöntuotanto vaatii tuekseen kontekstin

Systemaattinen sisällöntuotanto tarvitsee ympärilleen kontekstin ja sisältö tarvitsee selkeän kiteytyksen. Ellei näitä ole, vaarana on, että sisällöt jäävät yksittäisiksi roiskaisuiksi vailla suurempaa vaikuttavuutta. Sisällöntuotannon käsikirja eli content book (vrt. brand book) on ratkaisu.

Markkinoinnin maturiteetti

Paniikki!, Ad hoc, Määritetty, Organisoitu, Hallittu vai Ennakoiva? Maturiteetti kertoo millaista arkea markkinointi-osastollanne eletään juuri nyt ja auttaa asettamaan tavoitteita huomiselle.

Markkinointi-ihminen

Amerikkalaistutkimuksen mukaan vain kaksi kymmenestä toimitusjohtajasta luottaa markkinoinnin osaamiseen. Siis ihmiseen. Mikä on vialla?

Laitoimme rahat (tonttu)metsään

Tämä ei ole (pelkästään) omanhännännostotarkoituksissa tehty yritysvastuuteksti. Toki olemme aiheesta ylpeitä: heitimme nimittäin asiakkaiden ja kumppaneiden joulumuistamisrahat metsään.

Myynnin slow cooking

Myyminen, siis myyntiputken alusta loppuun kulkeminen, on vähän niin kuin illallisen tarjoamista puolituntemattomalle ihmiselle. Samanaikaisesti on suuria odotuksia ja toiveita omasta kulinaristisista onnistumisesta, toisen ihastumisesta omiin kokkailuihin ja toisaalta taas pohjaanpalamisen riski.

Tekivät minusta myyjän

Se tapahtui eräänä marraskuisena maanantaiaamuna, salakavalasti. Istuin asiantuntijatuolissani ajattelemassa asiantuntija-ajatuksia, kun yks kaks noin vaan noin meidän kerrottiin olevan myyntiorganisaatio. Kaikki myy.

Asiantuntijat kirjoittavat, kun on pakko – kaksi vinkkiä

Kuinka tämä kaikki tapahtuu, ja miten saisin omassa organisaatiossani myös asiantuntijoiden osaamisen asiakkaiden näyttöpäätteille? No kiristämällä ruuvia tietysti. Pakottamalla, ahdistamalla nurkkaan tai syyllistämällä.

Jutellaanko?

Juodaan vaikka kahvit ja kerro,
kuinka voimme auttaa sinua.

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.