Astetta vahvempi minä ja markkinatuntemus

Alkuvuonna tekemämme markkinointiviestijän tunteet -selvitys vahvisti koruttomasti ennakkofiiliksemme siitä, että valtaosa (72%) viestinnän ja markkinoinnin tekijöistä kokee säännöllisesti työyksinäisyyttä työssään. Tämän turhan työyksinäisyyden poistamiseen me paiskimme nyt töitä keinoja kaihtamatta -asenteella.

Vertaiset ympärilläni

Kokosimme rakennusalalla toimivista markkinointikollegoista vertaisverkoston, joka tapasi lokakuun alkupuolella. Saamaamme palautetta lukiessani en voi kuin ihmetellä kuinka pienillä teoilla ja inspiroivalla uratarinalla voi vaikuttaa. Usein jo se riittää, että tietää jonkun muunkin pähkivän samankaltaisten haasteiden kanssa. Ettei olekaan yksin.

“Parasta oli vertaistarinat. Tunne siitä, että jakaa samoja haasteita. Fiilis luottamuksesta.”

“Oli sellainen fiilis, että myös omista epävarmuuksista voi puhua vapaasti.”  

“Olen otettu ja kiitollinen, että minut on “ilmiannettu” ja saan olla mukana tässä joukossa.”

Työkaluja muutoksen tekemiseen

Myös konkreettiset esimerkit, parhaat käytännöt, työkalut ja toimintatavat ovat haluttua valuuttaa vertaisten kohtaamisessa. Miten oikeasti ratkoa niitä työarjen haasteita, ja miten saa kehitettyä asioita, joissa tuntuu muuri tulevan vastaan.

Muutosta halutaan olla tekemässä myös omaa työtä laajemmin.

“Itse toivon ryhmämme miettivän, mitä me voimme tehdä ja miten, jotta saamme maailmaamme ympärillämme muuttumaan – miten määrittelemme mitä meidän mielestä markkinointi tällä alalla on ja miten sitä johdetaan?”

Tämän blogikirjoittajan ja vertaisverkoston fasilitoijan päivän pelastivat kuitenkin nämä sanat.

“Teillä on ‘hiukan’ lämmin ja osallistuttava tyyli toimia ihmisten kanssa. Lopuksi siis pieni, mutta sitäkin isompi sana: Kiitos!”