Markkinointi valmiiksi

Nousukausi huuhtoo rantaan joukon tarjouspyyntöjä, joissa on takana sama tarina. Silloin kun asiakkaita näyttäisi taas olevan tyrkyllä, aletaan hahmottaa että ehkä meidänkin pitäisi. Ostaa jostain markkinointiviestintää.

Tässä pari kysymystä pohdittavaksi, jos olet edellä mainitussa tilanteessa:
– Onko teillä tuote, joka ratkaisee asiakkaan ongelman nerokkaalla tavalla?
– Tiedätkö keitä ja missä ne asiakkaat ovat?
– Onko teillä rohkeutta puhua tuotteesta ja ratkaisuista erottuvasti juuri heille?
– Oletko jo päättänyt mitä sanotaan?

Hyvä. Voit jatkaa.

Ai ei? Back to basics ja sit voidaan soitella.

Kun asiakasparvet liikkuvat, hetki on väärä tuotteen tuoman hyödyn tai yrityksen tarjooman kiteytykselle. Perusduunille on ollut varmasti hyvin aikaa kuivina kuukausina, jolloin jono kassalla on lyhyt.

Ne, jotka panostavat markkinointiinsa huonoina aikoina, ovat valmiita takomaan parempien tuulien puhaltaessa.