Jopa 80 % amerikkalaisista toimitusjohtajista on pettynyt yrityksen markkinointijohtajaan. Syynä väärät odotukset ja väärin muotoiltu rooli. Markkinointi ja viestintä eivät voi saada tuloksia aikaan, jos rooli, vastuu ja valtuudet on määritelty puutteellisesti. (lähde: Harvard Business Review 7-8/2017)

Markkinointi kuluriviltä kasvutekijäksi

Suomalaisissa yrityksissä markkinointipäällikkö maksaa sivukuluineen keskimäärin 56 000 euroa vuodessa. Tähän tulevat päälle kulut erilaisista toimenpiteistä. Tiedätkö, mitä tuolla investoinnilla saat? Mikä on markkinoinnin rooli yrityksessänne? Entä tiedätkö, mitä ylipäätään olisi mahdollista saada aikaan markkinoinnin keinoin?

Markkinointi vaatii onnistuakseen näkemystä, työkaluja ja resursseja, dataa, toimivat prosessit – ja hyvää johtamista. Kun työn tekemisen perusta on kunnossa, markkinointi voi keskittyä liikevaihdon kasvattamiseen, kiihdyttämiseen ja riskien vähentämiseen. Lisäksi on tärkeää että markkinointi raportoi niillä numeroilla, joilla on merkitystä.

Me voimme auttaa.

Kuluriviltä kasvutekijäksi -ohjelmamme muotoilee yrityksesi markkinoinnin roolin uudelle tasolle. Vuoden mittaisen ohjelman aikana pistetään toimintatavat, prosessit, työkalut ja mittarit kuntoon, otetaan data hyötykäyttöön ja tehdään suunnitelmallista ja tavoitteellista markkinointityötä.

Lue lisää ohjelmastamme ja ota yhteyttä!

Katso itse

Kram on auttanut meitä muuttamaan markkinoinnin roolin, sanoo LeasePlan Finland Oy:n toimitusjohtaja Petteri Pihlas.

Kramin toimari Riina kertoo tarkemmin, mihin markkinointiammattilaisen roolin muotoileminen voi johtaa